Så här ser trafikläget ut just nu.I stort sätt totalstopp på E4 ut mot Arlanda. Tog 90 minuter istället för 25, vi åkte småvägarna runt vilket var räddningen. Tack Waze! Kom till ARN med 10 minuter till godo....
Det förklarar varför det såg ut som onsdagen innan Krister Flygare eller torsdagen innan midsommarafton... Jag började kolla på hemfärd från Kista till Uppsala vid 16-tiden men det släppte inte förrän strax innan 19.Radio Stockholm gick ut med att det var en olycka mellan Stora Väsby och Rosersberg.
Jag är inte hundra på att jag förstår tyska texter korrekt men det låter som att förhandlingens deadline är 2015-NOV-01. So om det skulle bli strejk blir det efter det datumet.Dags igen för Lufthansa?
Lufthansa truet af kabinestrejke
21-10-2015
Lufthansa har det seneste halvandet år været ramt af 13 pilotstrejker. Nu truer det tyske selskabs kabineansatte med strejker, hvis det ikke lykkes at forhandle en ny overenskomst på plads inden den 1. november.
http://www.check-in.dk/lufthansa-truet-af-kabinestrejke#.VidIUStN_hk
Lufthansa: Flugbegleiter drohen Streik-Allianz mit Piloten an - SPIEGEL ONLINESpiegel skrev:Baublies forderte das Unternehmen auf, die Vorschläge bis zum Ende der ursprünglich gesetzten Verhandlungsfrist am 1. November nachzubessern.
Korrekt.Jag är inte hundra på att jag förstår tyska texter korrekt men det låter som att förhandlingens deadline är 2015-NOV-01. So om det skulle bli strejk blir det efter det datumet.
Lufthansa: Flugbegleiter drohen Streik-Allianz mit Piloten an - SPIEGEL ONLINE
Streiks bei Lufthansa nach gescheiterten Ufo-Verhandlungen?