Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Det gick igenom för mig - ARN-LHR-YVR-PDX istället för ARN-FRA-YVR-PDX. Enda nackdelen är att jag kommer fram 3 timmar senare. Å andra sidan behöver jag inte gå upp lika tidigt heller.

Det är inte roligt med strejk, men snyggt hanterat av Lufthansa under förutsättningarna!

Så är det bara att hålla tummarna för att hemresan står sig :)

Edit: ser också att jag uppgraderats från P till Z. Men på AC ger de väl lika mycket Eurobonus-poäng så det gör nog ingen skillnad. Lite mer poäng och sämre service på korta benet (sas plus vs lufthansa business).

image.jpg LH803 Arn-Fra är idag inställd pga strejk. Enligt SAS ska Muc fungera som vanligt i helgen, men Fra drabbas.

Härligt med bra källa. Tusen tack. Då verkar min ARN-MUC-SFO imorgon vara hyfsat safe.
I någon referens, tror det var svd artikeln, stod det dock att de skulle ta ut "något annat" senare - vilket ju kan drabba MUC. Tyvärr (för passagerarna) så verkar fackets teknik denna gång vara att tala om för LH och världen så sent som möjligt var aktionerna blir :(

I någon referens, tror det var svd artikeln, stod det dock att de skulle ta ut "något annat" senare - vilket ju kan drabba MUC. Tyvärr (för passagerarna) så verkar fackets teknik denna gång vara att tala om för LH och världen så sent som möjligt var aktionerna blir :(
Väl medveten om det, vi får helt enkelt se imorgon.

Jag sitter fast i Frankfurt med ett inställt flyg.
Har en bokning gjord direkt på Lufthansas web.
Det går inte att nå Lufthansa på telefon, varken det tyska eller svenska servicenumret låter mig ställa mig i kö pga. för många samtal.
Något e-mail eller chat hittar jag inte heller vad gäller ombokningsärenden.

Har ringt EBG kundservice men de kan inte göra något eftersom det är en Lufthansabokning. Det spelar ingen roll att jag är Star Alliance Gold.

Finns det någon här som har något bättre nummer till Lufthansa? De verkar inte ha något speciellt nummer för Star Alliance Gold men det borde finnas något nummer för statusmedlemmar i Miles & More? Eller något annat förslag hur man kommer i kontakt med Lufthansa.

Det går inte att nå Lufthansa på telefon, varken det tyska eller svenska servicenumret låter mig ställa mig i kö pga. för många samtal.

Har ringt EBG kundservice men de kan inte göra något eftersom det är en Lufthansabokning. Det spelar ingen roll att jag är Star Alliance Gold.

Finns det någon här som har något bättre nummer till Lufthansa? De verkar inte ha något speciellt nummer för Star Alliance Gold men det borde finnas något nummer för statusmedlemmar i Miles & More? Eller något annat förslag hur man kommer i kontakt med Lufthansa.
Prova att ringa deras USA nummer. Det är ett 800 nummer så det är gratis via hangouts, Skype osv. Det är ofta mycket kortare väntan där när det är något som "händer i Europa" och de lokala numren överbelastade.

Har dom ingen biljettkassa? Inser att det är kaos på FRA men *A borde ju ha någon prioritering i den manuella hanteringen.

Toppen