Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Gick utmärkt att boka om till SK via CPH. Damen på LH's service center på MUC knorrade först, så jag fick högläsa för henne ur LH's site på min iPhone. Då spottades nya biljetter ut snabbt och effektivt.

Jag sitter nu i la med inställt flyg, det mest irriterande är att jag la £210 på att boka om ifrån måndag toll idag och sen ställde dom in flyget jag bokat om till. Typiskt.

Jag får se om jag lyckas få till någon alternativ rutt, tyvärr tror jag inte ebg och premium eco basic är fantastiska förutsättningar för mirakel.

Dessutom kommer jag inte fram till telefonnumren varken i USA eller UK (Sverige är stängt), det blir nog att åka tidigt till flygplatsen och försöka där.

Enligt SR Ekot kommer det att återigen bli strejk på LH i morgon och det är FRA,MUC samt DUS (det är väl den enda orter som LH har baser på) som berörs av strejken imorgon och det kommer att beröra 113K passagerare.

Är det ngn som vet hur länge detta pågår??
Det är kanske bättre att facket strejkar till LH går omkull och alla blir av med jobben:mad::(

Åtminstone i början så snackade de om att de ska hålla på till fredag. Om de inte har kommit överens före det, förstås.

Effekten syns på lax, kag väntade idag cirka nio timmar på ombokning, nu sitter jag via lhr imorgon med BA. Det kommer bli värre ju längre veckan går för idag var det total överbelastning och nu har man redan köpt många platser på flygen imorgon. Idag har ändå en hel del kommit iväg tidigare under dagen, ju längre veckan går desto svårare blir det.
Mest kreativa jag hört hade fyra byten.

Om någon ska åka tåg mot Kungsängen från Stockholm så är det totalt stopp. Står på ett tåg i närheten av Sundbyberg (tror vi är vid huvudsta) och det var precis en väldigt hög smäll och blixt utanför tåget när vi stod still. Troligtvis en kontaktledning som revs ner.

Blev rätt oroligt på tåget i en minut och nu undersöker de vad dom hänt. Kan nog ta ett tag det här.

Om någon ska åka tåg mot Kungsängen från Stockholm så är det totalt stopp. Står på ett tåg i närheten av Sundbyberg (tror vi är vid huvudsta) och det var precis en väldigt hög smäll och blixt utanför tåget när vi stod still. Troligtvis en kontaktledning som revs ner.

Blev rätt oroligt på tåget i en minut och nu undersöker de vad dom hänt. Kan nog ta ett tag det här.
Kontaktledning verkar vara nedriven och vi ska evakueras från tåget är senaste info. Det lär vara stopp ett bra tag, väntar på räddningstjänsten just nu.

Detta borde inte påverka resenärer till Arlanda från Stockholm i och med att de går en annan väg efter Karlberg.

Toppen