Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Fransmän vill inte vara sämre än tyskarna när det gäller strejk.

Air France markpersonal i Frankrike går i strejk imorgon torsdag 2015-OCT-22.
Air France skrev:
Strike action by ground staff on Thursday 22 October

Strike action has been called for by some ground staff unions for this Thursday, 22 October.
We plan to operate all our flight programme. However, some delays may be possible at French stations.
We do all we can to limit any inconvenience. Our teams present at the airport and our commercial services are mobilized to assist you with your travel plans.

How to stay informed ?
We have an "AF Connect" service which directly informs you in 13 languages all around the world on your mobile phone or e-mail. To be notified personally, we invite you to update your contact information (phone and / or e-mail) in your reservation file on our website.

Before going to the airport, it is advisable to check the flight information, available on the website airfrance.fr in the “flight times in real time” section.
We recommend to check-in and print your baggage tag online.

Please accept our apologies for any inconvenience this strike action may cause you.

Air France Operations News - Air France

Postar i denna tråd också.

Läste precis nyheterna och det verkar vara en nedriven kontaktledning mellan Upplands Väsby och Rotebro. Endast 1 spår kan användas av 4, dvs stora förseningar att vänta (mellan arlanda och stockholm, även för arlanda express) och man vet inte just nu när det förväntas vara klart. Kan vara bra att ha koll på detta om man ska till eller från Arlanda idag.

Enligt nyheterna idag så är det stopp mellan Rotebro och Sthlm central . Ett tåg har även spårat ur i Sala.
En del störningar idag....

Tack för att jag blev upplyst om denna! Undra just om man ska lägga upp en back-up plan... har en hel del Eurobonuspoäng som ligger och skvalpar. Vad har man för rättigheter på en LH F award?
Bra fråga. Jag vet inte när du åker men det kanske är läge att boka en back-up som du sen avbokar när du vet utfallet imorgon kväll. Jag skulle kunna återkoppla mina erfarenheter på lördag, och hur jag blir behandlad men det kan bli lite missvisande då jag inte åker på award.

Toppen