Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Större SAS-lounger på gång i Stockholm och Oslo
Varför Danmark, varför..?
Det var ARN sidste gang. Nu er det vores tur. Hermed bolden tilbage til Sverige....
Det var därför att danskarna fick insider-information om det skall byggas större lounger i Stockholm och i Oslo, men inte i Köpenhamn. ;)
Nu ska svenskar och norrmän minsann få se på vad danskarna kan åstadkomma med fackligt möte. :eek:
Större SAS-lounger på gång i Stockholm och Oslo
 
Ang. Det faglige møde u kastrup, så havde SAS groundhandlig fået ny chef og han startede med at opsige nogle kollektive aftaler. De blev de ansatte pænt sure over og derfor det faglige møde. Rygtet siger de har tænkt sig at holde fagligt møde hver 14. dag, for at vise hvor utilfredse de er.
Så heads up derude. Det ser ud som om der er mere på vej
 
Jag flög Göteborg-Köpenhamn-Hannover i tisdags och var i Köpenhamn när bagagebandstrejken bröt ut och den första minimala informationen vi fick var att all flygtrafik till och från Norge med SAS var inställd. Vårt flyg till Hannover blev framflyttat tre gånger och när jag slängde sista ögat på skärmen så stod det bara "Gate Closed".

Med det långa benet före och endast några meter till gaten kunde jag konstatera att det var kaos eftersom nästa avgång samtidigt skulle lyfta mot Hannover. Nästan två timmar försenade såg vi hur personalen räknade passagerarna 4 gånger med pannorna i djupa veck. Det var två pax för mycket ombord... En person från SAS kom ombord med passagerarlistor och började läsa upp namn och pricka av på listan från rad ett. När hon hade kommit till rad 14 så hade de två fripassagerarna lokaliserats (de skulle med det senare flyget) och vi kunde lyfta.

Väl framme i Hannover kunde vi konstatera att de flesta med incheckat bagage från GOT inte fick sina väskor och två i vårt sällskap stod utan klädbyte under de två första mässdagarna i Hannover. När vi väl landat på Landvetter igår igen så var det samma visa än en gång. 4 pax i vårt sällskap hade inget bagage att hämta på bandet. Vid anmälan vid SAS-disken kunde det konstateras att flera väskor inte kommit med från CPH.

En strulig resa med känslan av att bagagebandpersonalen fortfarande maskar även om det inte kallas strejk.
 
Jag flög Göteborg-Köpenhamn-Hannover i tisdags och var i Köpenhamn när bagagebandstrejken bröt ut och den första minimala informationen vi fick var att all flygtrafik till och från Norge med SAS var inställd. Vårt flyg till Hannover blev framflyttat tre gånger och när jag slängde sista ögat på skärmen så stod det bara "Gate Closed".

Med det långa benet före och endast några meter till gaten kunde jag konstatera att det var kaos eftersom nästa avgång samtidigt skulle lyfta mot Hannover. Nästan två timmar försenade såg vi hur personalen räknade passagerarna 4 gånger med pannorna i djupa veck. Det var två pax för mycket ombord... En person från SAS kom ombord med passagerarlistor och började läsa upp namn och pricka av på listan från rad ett. När hon hade kommit till rad 14 så hade de två fripassagerarna lokaliserats (de skulle med det senare flyget) och vi kunde lyfta.

Väl framme i Hannover kunde vi konstatera att de flesta med incheckat bagage från GOT inte fick sina väskor och två i vårt sällskap stod utan klädbyte under de två första mässdagarna i Hannover. När vi väl landat på Landvetter igår igen så var det samma visa än en gång. 4 pax i vårt sällskap hade inget bagage att hämta på bandet. Vid anmälan vid SAS-disken kunde det konstateras att flera väskor inte kommit med från CPH.

En strulig resa med känslan av att bagagebandpersonalen fortfarande maskar även om det inte kallas strejk.

Trist att höra, verkar vart mycket strul (främst bagage) hade ni kort transfer på hemresan? CPH är i min erfarenhet sämre än ex vis ARN på bagage transfers, samtidigt som ju SAS erbjuder korta transfers på CPH (kortare än ARN inrikes undantaget?)
 
Trist att höra, verkar vart mycket strul (främst bagage) hade ni kort transfer på hemresan? CPH är i min erfarenhet sämre än ex vis ARN på bagage transfers, samtidigt som ju SAS erbjuder korta transfers på CPH (kortare än ARN inrikes undantaget?)
Japp, hade bara 40 min i CPH, även kollegan som skulle till Linköping blev utan bagage och han hade 55 min transfer. Jag brukar aldrig checka in bagage på korta mässresor men då vi hade ett 50-tal prover med vätska så var några av oss tvungna att checka in sin väska.
 
Många japanska inrikes flygningar är inställda eller försenade pga tyfon nr. 19.

earth :: an animated map of global wind, weather, and ocean conditions
Screenshot20141013_1.png
 
  • Gilla
Reactions: pep
Tydligen radarproblem på ARN just nu.
Min kollega sitter i ett plan mot CPH som har avgångstid 18.00 (om 5 min), men enligt kapten så är alla avgångar "on hold" tills vidare. Själv ska jag åka mot CPH 18.50.

Förhoppningsvis så får de ordning på detta snart då vi ska med SK995 mot Beijing 21.00.

EDIT: Never mind, nu är det visst fixat.
 
Toppen