Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Är det nån idé att själv boka en enkelbiljett med SAS. Kan man få tillbaka den extrakostnaden senare eller får man i så fall ta den kostnaden själv. Sitter just nu i kö på Irlandsnumret till Lufthansa men man vet ju inte hur länge man får vänta här

Är det nån idé att själv boka en enkelbiljett med SAS. Kan man få tillbaka den extrakostnaden senare eller får man i så fall ta den kostnaden själv. Sitter just nu i kö på Irlandsnumret till Lufthansa men man vet ju inte hur länge man får vänta här
Det beror på vilken reseförsäkring du har. Om Lufthansa betalar för en nyköpt flygbiljett hos annat flygbolag vet jag inte när det är strejk.

Storm i Amsterdam/nordvästra Europa denna eftermiddag med massor med inställda avgångar.

Stora problem hos KLM med många inställda flyg i Amsterdam men även andra bolag är förstås drabbade.

image.jpg 24 timmarsstrejk på Metro Lisbon i dag , vet inte vilken gång i ordningen de strejkar men samma sak sist jag var här , som tur var rullade den i går (hotellets transfer kostar 50 euros och då är det inte ens s klasse , Metro =1,34 euros

Lövhalka, fastnat godståg som sedan krockade med bärgningståget på Hallandsåsen. Stopp flera timmar och ersättningsbuss på västkustbanan idag väntar.

Fast egentligen är det väl inget nyhetsvärde i det här... Varför envisas jag med att åka tåg? :mad:

Viktig trafikinformation
  • Stopp i tågtrafiken vid Stockholm central kl 12.00 - 15.00
    2014-11-11 11:28
    Viktig trafikinformation. Mellan kl 12.00 och 15.00 är det stopp i tågtrafiken mellan Stockholm central och Stockholm södra på grund av ett akut banarbete. Detta medför att tåg ställs in eller kommer att åka annan väg. Detta påverkar både fjärrtåg mellan Stockholm - Göteborg, Hallsberg, Karlstad, Eskilstuna, Nyköping, Linköping samt Malmö och omvänt samt SL-pendeltåg till och från Stockholm central. För mer information se respektive järnvägsföretag.

Toppen