Jag flög Göteborg-Köpenhamn-Hannover i tisdags och var i Köpenhamn när bagagebandstrejken bröt ut och den första minimala informationen vi fick var att all flygtrafik till och från Norge med SAS var inställd. Vårt flyg till Hannover blev framflyttat tre gånger och när jag slängde sista ögat på skärmen så stod det bara "Gate Closed".
Med det långa benet före och endast några meter till gaten kunde jag konstatera att det var kaos eftersom nästa avgång samtidigt skulle lyfta mot Hannover. Nästan två timmar försenade såg vi hur personalen räknade passagerarna 4 gånger med pannorna i djupa veck. Det var två pax för mycket ombord... En person från SAS kom ombord med passagerarlistor och började läsa upp namn och pricka av på listan från rad ett. När hon hade kommit till rad 14 så hade de två fripassagerarna lokaliserats (de skulle med det senare flyget) och vi kunde lyfta.
Väl framme i Hannover kunde vi konstatera att de flesta med incheckat bagage från GOT inte fick sina väskor och två i vårt sällskap stod utan klädbyte under de två första mässdagarna i Hannover. När vi väl landat på Landvetter igår igen så var det samma visa än en gång. 4 pax i vårt sällskap hade inget bagage att hämta på bandet. Vid anmälan vid SAS-disken kunde det konstateras att flera väskor inte kommit med från CPH.
En strulig resa med känslan av att bagagebandpersonalen fortfarande maskar även om det inte kallas strejk.