Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Oväder i Stilla Havet ger inställda avgångar till/från USA:s västkust över Stilla Havet. ATC minskar antalet tillåtna avgångar.

Hämtade bagaget efter jag kom hem från Indien veckan efter. De sa jag kunde skicka in kvitton på nödvändiga inköp, vilket jag inte tagit tag i ännu då de ligger på jobbet.

Fick följande mail av SAS.

Hej Dreamliner,

Vi ber om ursäkt för att du i samband med din resa till Berlin fick problem med ditt bagage – och de besvär som det innebar för dig. Som plåster på såren vill vi gärna ge dig dubbla Extrapoäng för dina resor med SAS under nästa månad. Anmäl dig senast 31 juli 2014 genom att klicka på knappen nedanför, så får du automatiskt dubbla Extrapoäng på alla resor med SAS under perioden 1 augusti 2014 - 31 augusti 2014.
Hälsningar från
SAS EuroBonus

Synd jag bara har en planerad resa i NO under Augusti. Länken fungerade inte i iPad, undra när SAS ska lära sig.....

Fick ersättning enligt önskemål från SAS. Hotel + hygien artiklar. Tack SAS.

Hej Dreamliner, Tack för att du kontaktar oss! Det var tråkigt att höra att ert bagage och flyg blev försenat, jag vill först och främst be om ursäkt för bagagehanteringen på er flight. Vi för vårt bästa för att förbättra vår bagagehantering, givet att det finns flera moment som vi ej kan kontrollera, t.ex att varje flygplats har sina egna rutiner som påverkar våra passagerares bagage. Vi vill självklart försöka att ersätta de direkt relaterade utlägg ni har på grund av det försenade bagaget och flyget. Jag skickar er ersättning om 2566,30SEK redan idag, pengarna ska vara brukbara på angivet konto inom 2-5 bankdagar. Jag hoppas att detta är ok och att vi snart får välkommna er ombord på SAS igen!

I dag, Fredag 5 september, är det strejk bland Lufthansas piloter mellan klockan 17-21 enligt Tyska nyhetskanalen ZDF. Mest drabbat är Frankfurt där cirka 200 flyg kommer att ställas in eller försenas. Lufthansa låter passagerare som drabbas boka om kostnadsfritt.
Strejken sker pga av att Lufthansas piloter vill ha högre löner.

Imorgon 10 september strejkar Lufthansas piloter i München klockan 10-18. Alla flyg inställda.

Själv hoppas jag fortfarande på att kunna flyga från München med Lufthansa imorgon klockan 07:40 ...

Toppen