Senaste nytt

Trafikvarningstråden

I min värld är det samma sak. Även om jag förstår att du var ironisk är det många som på allvar inte ser det som samma sak.

Det er også det samme i min verden, jeg er ikke indsat i fagforenings regler og det er ikke noget der interesserer mig - jeg kan kun forholde mig til omd der kommer kufferter ombord eller ej.

En af grundene til at det får så stor effekt med de her arbejdsnedlæggelser, er jo netop at det meste af SAS adminstrative personale sidder i Frösundavik idag. I gamle dage da der stadig var en del funktioner i Kastrup (Hedegaardsvej 88) var det ikke sjældent at det administrative personale hjalp med check-in, bagage osv....

En hel del blixturladdningar över Uppsala just nu, inte helt omöjligt att det kan påverka flygtrafiken över Arlanda. Nordostlig vind. image.jpg

Edit: Och nu åska med hagel rätt över Arlanda.
image.jpg

Last edited:
Är det nu man ska säga att det går bra för flygtrafiken nu på Arlanda? ;)

Jag var faktiskt med om att det har helt stopp för landningar en gång när jag flög från Göteborg så det är ju vanligt att de använder "slot" tider på Arlanda. Det känns ju jobbigt när problemet att man inte får lyfta från en flygplats då problemet är att det inte får "slot" tider när man ska landa men man ska nog iaf inte tänka på att åska är farligt. Jag flög ju till Arlanda från Luleå en gång när vi träffades av blixten under inflygning på Arlanda och det ändra om hände var ju att det blinkade till och smällde lite.

Tack för omtanken.

Kom iväg 00:30 och kom fram säkert givetvis utan bagage. Det fick bli en natt på Landvetter Airport Hotell, kom precis in på rummet.
God natt.

Hämtade bagaget efter jag kom hem från Indien veckan efter. De sa jag kunde skicka in kvitton på nödvändiga inköp, vilket jag inte tagit tag i ännu då de ligger på jobbet.

Fick följande mail av SAS.

Hej Dreamliner,

Vi ber om ursäkt för att du i samband med din resa till Berlin fick problem med ditt bagage – och de besvär som det innebar för dig. Som plåster på såren vill vi gärna ge dig dubbla Extrapoäng för dina resor med SAS under nästa månad. Anmäl dig senast 31 juli 2014 genom att klicka på knappen nedanför, så får du automatiskt dubbla Extrapoäng på alla resor med SAS under perioden 1 augusti 2014 - 31 augusti 2014.
Hälsningar från
SAS EuroBonus

Synd jag bara har en planerad resa i NO under Augusti. Länken fungerade inte i iPad, undra när SAS ska lära sig.....

Jag ska till Norge i eftermiddag från Arlanda. Någon som vet om de dragit på med extra säkerhetsåtgärder med hänvisning till det norska terrorhotet så att man bör ha bättre marginal än vanligt?

Toppen