Senaste nytt

Trafikvarningstråden

4 personer i en taxi? Låter nästan som en vinstgivande affär för Arlanda Express. 4 biljetter a 240 kr är väl mer än vad en taxi kostar?

4 personer i en taxi? Låter nästan som en vinstgivande affär för Arlanda Express. 4 biljetter a 240 kr är väl mer än vad en taxi kostar?

Det kostade dem 470 kr enligt taxi chauffören, han fick ett engångs betalkort att dra och betala med som det stod "fast pris 470, ingen drix" på och de satte helt enkelt in 4 resenärer i varje taxi och stoppade in dem i taxibilarna från taxi kurir och taxi Stockholm och gav varje förare ett sådant kort. Detta var endast för passagerare som hade biljett redan och de stoppade biljettförsäljningen under tiden så ingen kunde köpa biljett till ett tåg som inte går. Övriga passagerare hänvisades till att själva åka taxi eller ta flygbussen från cityterminalen och de hävdade att de gjorde så för de var skyldiga att transportera de som redan hade biljetter och man fick ingen annan kompensation som jag fattade det.

Last edited:
Enligt resegarantin så får man ju en ny biljett om tåget är mer än två minuter försenat. Känns som de flesta kommer vara mer än två minuter sena om man tar en taxi istället för tåget.

Restidsgaranti
Om ett Arlanda Express-tåg, mot förmodan och oavsett skäl, skulle vara mer än två minuter försenat kan du få en ny biljett enligt vår restidsgaranti. Det spelar ingen roll om det är vi själva eller någon annan som har orsakat förseningen.
https://www.arlandaexpress.se/punktlighet.aspx

Är det någon som prövat detta i samband med att tågen står still? Rent rimligt borde man ju faktiskt få en nya biljett (och då är det absolut inte en speciellt bra affär för Arlanda Experss längre ;) )

Jag åkte från Uppsala till Arlanda via stockholm med SJ så jag fick mer SJ poäng och dessutom på en studentbiljett så betalade inte så mycket men får väl prova iaf om jag får en ny biljett, har för mig att jag sett att man endast fått ny biljett om man betalt en fullpris biljett förut.

Toppen