Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Jag ska till Norge i eftermiddag från Arlanda. Någon som vet om de dragit på med extra säkerhetsåtgärder med hänvisning till det norska terrorhotet så att man bör ha bättre marginal än vanligt?
Kan vara dumt att dra mindre lämpliga skämt.
Förhörd av polis efter bombskämt | Aftonbladet
Den före detta Elfsborgs-tränaren skulle flyga från Gardemoen i Oslo till Sunnmøre där hans Lilleström i morgon lördag tar sig an Ålesund. Men han kom aldrig i väg. När Haglund passerade säkerhetskontrollen gjorde han det med ena handen i fickan, varpå en kvinnlig vakt bad honom att visa handen. Där hade han ett Lypsyl.
– Hon tog den, öppnade den - och så skämtade jag och sa att: ”Det kan vara en bomb”. Då kom två vakter och tog mig, säger en ångerfull Haglund till tidningen VG.
– Jag fick sitta i förhör med polisen och sedan var jag tvungen att lämna flygplatsen, fortsätter han.

Skrattretande, men samtidigt är det väl vida känt att man inte bör dra några skämt med dessa bistra herrar & damer som sitter i säkerhetskontrollen.

Der findes ét ord der beskriver den slags mennesker rigtigt godt. Idiot.
Pas nu på, "Hovmod står for fald":
Du mener Idioter ? Der var jo en del kontrollanter i sikkerhedskontrollen. Jeg synes også at de helt klart går alt, alt for vidt da de tilsyneladende ikke kan bedømme en situation med sund fornuft. De burde afskediges da de udgør en skændsel for land og borger. Det er sølle, nervøse, eller små mennesker som i uniform får trang til magtdemonstrationer overfor almindelige mennesker som de formentlig provokerer....tænk sig, at mistænkeliggøre en Lipsyl....

Arlanda Express:

"Från Arlanda: Alla avgångar och ankomster inställda tills vidare, detta beroende på olycka! Från Stockholm: Alla avgångar och ankomster inställda tills vidare, detta beroende på olycka!"

Arlanda Express:

"Från Arlanda: Alla avgångar och ankomster inställda tills vidare, detta beroende på olycka! Från Stockholm: Alla avgångar och ankomster inställda tills vidare, detta beroende på olycka!"

Det har hänt något i Rotebro enligt trafikverket.

Stockholmsområdet, Olycka
Starttid: 2014-07-26 | 15:47
Uppdaterad: 2014-07-26 | 18:15

Stockholm - Uppsala: Olyckshändelse i Rotebro ger trafikstopp. Ingen prognos för tillfället.

Det är problem nu med. Endast spår 11 och 19 går att tragikera på Stockholm c. Arlanda express står med.

Toppen