Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Åkte med flygbussen från Liljeholmen kl 1430. Kanske 15 personer som gick ombord. Vid Frösundavik fanns inga fler platser.

Sjukt med människor på Arlanda, och kö på motorvägen.Tur jag har fast track, annars hadde jag missat planet.
 
Jag har tänkt köra ekonomiklassresan Stockholm-Arlanda (dvs pendeltåg till Märsta, sen buss 583 till Arlanda) i morgon förmiddag. Är det någon som har erfarenhet om det är osedvanligt galen trängsel/köer till lokalbussen också pga strulet med Arlandabanan?
 
Nu när det dyraste alternativet till Arlanda står still är det Jäkligt kul att se att "alla" i detta business class forum nu ska åka billigast kollektivtrafik till Arlanda.

Det har alltid gått att göra, undrar vad de, faktiskt, åkte med innan.
:)

Om det är mig du syftar på så brukar jag ofta åka kollektivt till Arlanda (antingen det eller taxi, Arlanda Express och flygbussarna går inte så att de hjälper mig det minsta). Jag undrar bara om man ska förvänta sig en helt annan upplevelse i Märsta kontra normalt.
 

Homer

Medlem
June 2 (Reuters) - Britain's Unite union on Friday announced that more than 2,000 security officers at Heathrow airport will go on a summer strike over low pay.

"There will be substantial industrial action but the dates will change," Unite's spokesperson told Reuters. The union, however, did not specify when the strike dates would be.

Responding to a Reuters request for comment, Heathrow Airport said it has not yet received any formal notice from Unite on their intention to strike.

In an earlier release, Unite had specified that the strike would be for 33 days, starting on June 17.

 

Rickard_O

Medlem
Men grattis! Jag bor oxå söder om söder och brukar landa på 700 - 900:- :oops: (Gubbis)
Du bor nästan en kvart till söderut från mig, så det blir lite skillnad då :)
Här är mitt rekord till Arlanda hemifrån mig, har för mig sambon bokat någon gång till ännu lägre kan ha varit precis runt 300-strecket.
Men som sagt, jag bor så långt norrut man kan göra att hamna söder om söder
350373842_1442163483208929_6452471320689435213_n.jpg


@Jannes Flygbussen mot Liljeholmen stannar ju i Torsplan och Fridhemsplan, därifrån är det ju inte långt till city, bör ju va lite kortare kö till den bussen.
Jobbiga är bara att tajma den sent på kvällen då den går så sällan.
Åker oftast bara flygbuss om jag tajmar den bra och är själv, eller att priset på Uber/Bolt är through the roof.
När man betalt flygbussbiljetten och SL-biljetten som krävs för min del så är man nästan uppe i 200:-, är man två finns det sällan någon vinning i att åka flygbuss för min del.
 
Är det någon som har erfarenhet om det är osedvanligt galen trängsel/köer till lokalbussen också pga strulet med Arlandabanan?

Svarar mig själv. Sl har satt in några extraavgångar av 583, och resultatet är att åtminstone under lågtrafik (11-tiden på lördag) så hade det ökade antalet resenärer som tog den vägen inga menliga effekter alls.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Saganaki

Medlem
Fredag 2/6: tog pendeln till Märsta vid 14 tiden. Skulle fått vänta 10 min på 583 men Extrabuss 583 kom ganska direkt. En extra kontrollant blippade vid mittendörrarna. Bussen fylldes och åkte direkt. Bra service! Bussen hade utprintad 583 skylt i rutan. På digitala displayen stod Buss och Kram ;-).
 
Toppen