Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Det gäller att snabbt utnyttja situationen. Fick detta via mejl i dag.

IMG_0041.jpeg
 

SK989

Medlem
Kom till Arlanda vid 23-tiden igår. Totalt kaos vid taxikön. Säkert 100 personer som väntade på taxi och väntetiden var "1-2 timmar" enligt min taxichaufför (jag hade förbokat). Om man inte vill/kan ta flygbuss eller buss till Märsta och sen pendeltåg är det nog klokt att förboka taxi fram till tågtrafiken är igång igen.
 

LarsCph

Medlem
Kom till Arlanda vid 23-tiden igår. Totalt kaos vid taxikön. Säkert 100 personer som väntade på taxi och väntetiden var "1-2 timmar" enligt min taxichaufför (jag hade förbokat). Om man inte vill/kan ta flygbuss eller buss till Märsta och sen pendeltåg är det nog klokt att förboka taxi fram till tågtrafiken är igång igen.

Jag kom til Arlanda i går klockan 9.20 och nu hem idag klockan 09.55 til Köpenhamn. Hade förbokat taxi både i går och i dag - fungerade mycket smidigt. Absolut en bra ide att förboka taxi i nuvarande läget.
 

Hachans

Medlem
Kom till Arlanda vid 23-tiden igår. Totalt kaos vid taxikön. Säkert 100 personer som väntade på taxi och väntetiden var "1-2 timmar" enligt min taxichaufför (jag hade förbokat). Om man inte vill/kan ta flygbuss eller buss till Märsta och sen pendeltåg är det nog klokt att förboka taxi fram till tågtrafiken är igång igen.

Förbokning är alltid en bra idé. Men taxiköer sent på kvällarna på Arlanda är inget ovanligt. Minsta konkurrens med något i centrum så är man rökt så fort folk har slutat åka TILL Arlanda.
 

Jannes

Medlem
Hur ser det ut med Flygbussarna? De skriver på hemsidan att de lagt in extra kapacitet, men ingen ändrad tidtabell? Gissar att de kör dubbla bussar till Centralen eller något motsvarande.
Min kollega ska till ARN och landar efter 22 nästa vecka och frågar efter tips då han annars tagit Expressen och jag skulle helst inte rekommendera Märsta-rutten så sent på kvällen åt en utlänning som inte kan SL eller svenska.
 

hco

Medlem
Hur ser det ut med Flygbussarna? De skriver på hemsidan att de lagt in extra kapacitet, men ingen ändrad tidtabell? Gissar att de kör dubbla bussar till Centralen eller något motsvarande.
Min kollega ska till ARN och landar efter 22 nästa vecka och frågar efter tips då han annars tagit Expressen och jag skulle helst inte rekommendera Märsta-rutten så sent på kvällen åt en utlänning som inte kan SL eller svenska.
Nu i Cityterminalen.
Flygbuss-kön sträcker sig förbi Pressbyrån, förbi Espresso House och börjar vid bankomaten nära ingången från Klarabergsviadukten.
 

Jannes

Medlem
Okej, så dagtid och till ARN är det lite jobbigt iaf. Jag var lite otydlig, han ska flyga till ARN och behöver komma till Centralen, kring 23-tiden då.
 

Rickard_O

Medlem
Hur ser det ut med Flygbussarna? De skriver på hemsidan att de lagt in extra kapacitet, men ingen ändrad tidtabell? Gissar att de kör dubbla bussar till Centralen eller något motsvarande.
Min kollega ska till ARN och landar efter 22 nästa vecka och frågar efter tips då han annars tagit Expressen och jag skulle helst inte rekommendera Märsta-rutten så sent på kvällen åt en utlänning som inte kan SL eller svenska.
Kör på @Karlssonskan tips, värt dom kronorna att komma fram snabbt den tiden på dygnet!
Med rabatter brukar jag landa på 500-600:- oftast hem till mig som bor söder som söder :)
 

majer

Medlem
Hur ser det ut med Flygbussarna? De skriver på hemsidan att de lagt in extra kapacitet, men ingen ändrad tidtabell? Gissar att de kör dubbla bussar till Centralen eller något motsvarande.
Min kollega ska till ARN och landar efter 22 nästa vecka och frågar efter tips då han annars tagit Expressen och jag skulle helst inte rekommendera Märsta-rutten så sent på kvällen åt en utlänning som inte kan SL eller svenska.

Jag har ingen koll själv men det kan vara värt att undersöka om det lönar sig att nyttja någon av de andra flygbusslinjerna från Liljeholmen eller Brommaplan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Toppen