Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Ingen personal i flygledningen i CPH. Förvänta er förseningar till och från CPH idag.
Samma sak nu ikväll. Sitter på marken på Arlanda på SK 1427 till Kastrup. Eller det var iallafall tanken. Dörrarna stängda på korrekt tid. Då flyttas slot-tiden fram en timme och tjugofem minuter. Nu en timme på marken efter avgångstid. Men beröm till SAS som kör serveringsvagnen. Glad påsk?

Samma sak nu ikväll. Sitter på marken på Arlanda på SK 1427 till Kastrup. Eller det var iallafall tanken. Dörrarna stängda på korrekt tid. Då flyttas slot-tiden fram en timme och tjugofem minuter. Nu en timme på marken efter avgångstid. Men beröm till SAS som kör serveringsvagnen. Glad påsk?

Det är lustigt. Jag sitter på SK1428, som SK1427 normalt vänder till. På exakt samma ankomsttid som SK1427 skulle ha ankommit kom SK9241 in och flyger oss till Stockholm.

Flygnumret sticker ju ut som ett extraflyg. Så jag undrar, flög de ner ett tomt plan?

Men jag undrar var förseningen ligger, för det mesta verkar vara i tid här, med undantag för de sedvanliga tiominutrarna eftersom det är ett dammsugarflyg.

Det är lustigt. Jag sitter på SK1428, som SK1427 normalt vänder till. På exakt samma ankomsttid som SK1427 skulle ha ankommit kom SK9241 in och flyger oss till Stockholm.

Flygnumret sticker ju ut som ett extraflyg. Så jag undrar, flög de ner ett tomt plan?

Men jag undrar var förseningen ligger, för det mesta verkar vara i tid här, med undantag för de sedvanliga tiominutrarna eftersom det är ett dammsugarflyg.
De flög upp en A330 med liknande flightnummer runt 15-16 idag någon gång också. Är ju påsk och många om ska resa så de kanske utökade kapaciteten.

De flög upp en A330 med liknande flightnummer runt 15-16 idag någon gång också. Är ju påsk och många om ska resa så de kanske utökade kapaciteten.

Om man kan lita på nya appen så hade trafikledningen på SAS att göra. Ursprungligen skulle SK1427 gå med en A321. Detta skiftades först en gång till en A320NEO och därefter ytterligare en gång till en annan NEO-individ. Ska ut igen från Kastrup om en timme. Hoppas det går bättre än vad som var fallet igår kväll.

Bussarna från CPH till Malmö/Hyllie funkade utmärkt tidigare i morse.
Dock tog det extra långtid vid Öresundsbron då polisen var ute efter något.
En person på bussen fick lämna och följdes av 4 poliser in i en barack, han kom inte ut igen innan vi kört (10-15min).
Vid Hyllie var det 50+ personer som väntade på bussen, så man skall nog vara beredd att man kan få vänta en stund innan man kommer med bussen till CPH.

Toppen