Senaste nytt

Trafikvarningstråden

mha321

Medlem
Problem med baggage anläggningen på Arlanda försenar check in. Inga detaljer, hörde bara utropet i högtalarna att arbete pågår
 

pedantic

Medlem
Strejken i Spanien fortsätter, markpersonalen (Swissport) fortsätter, 27, 28, 30, April 3, 4, 6, 10, 11 & 13.
17 flygplatser kommer att påverkas över hela Spanien, inklusive Barcelona, Madrid, Teneriffa, Lanzarote, Malaga och Valencia.
Mer från The Local - Airport ground staff strikes in Spain to hit Easter travel

Airport ground staff have been striking every Monday, Tuesday, and Thursday since February 27th and are set to continue until April 13th, affecting travel over the Semana Santa period.
...
The airports affected are Alicante, Almería, Barcelona, Burgos, Gran Canaria, Huesca, Lanzarote, Madrid, Málaga, Murcia, Reus, Salamanca, Tenerife Sur, Valencia, Valladolid, and Zaragoza.
 

Homer

Medlem
Mer från The Local - Airport ground staff strikes in Spain to hit Easter travel

Airport ground staff have been striking every Monday, Tuesday, and Thursday since February 27th and are set to continue until April 13th, affecting travel over the Semana Santa period.
...
The airports affected are Alicante, Almería, Barcelona, Burgos, Gran Canaria, Huesca, Lanzarote, Madrid, Málaga, Murcia, Reus, Salamanca, Tenerife Sur, Valencia, Valladolid, and Zaragoza.


Jag flög till Alicante under en av de dagarna, förseningen var ca 30min och det var avgångstiden från Sverige som var framskjuten inget annat.
(Det betyder ju inte att det alltid fungerar så smärtfritt under andra strejkdatum)
 

Ricci

Medlem
Om det är security som strejkar på LHR så antar jag att det är mestadels departure som påverkas? Eller är det risk för kö för ankommande också?
Connecting flights drabbas också, speciellt på T5. Dock har jag läst att man kommer flytta säkerhetspersonal från de andra terminalerna för att hjälpa till på T5 dvs de andra terminalerna kommer också att drabbas departure + connecting flights.
 
Toppen