Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Rickard_O

Medlem
Blir intressant att se när den här tråden utvecklar sig i "Hitta bäst loop hole för att maxa Amexet vid förseningsersättning/resegaranti" :D
 

Rickard_O

Medlem
Behövs inga loophole, riskera bli 20 minuter sen så får man ta alternativa resor
Jo jag vet, loop hole va ett dåligt uttryck. Mer hitta rätt sträcka som gör att man väl blir försenad.
Dumt att ta en sträcka där det går en tunnelbana mellan samma stationer och försöka skicka in ;)
 

palmen

Moderator
Jo jag vet, loop hole va ett dåligt uttryck. Mer hitta rätt sträcka som gör att man väl blir försenad.
Dumt att ta en sträcka där det går en tunnelbana mellan samma stationer och försöka skicka in ;)
Nyttja SL appen och titta om det finns risk för 20 min försening. Som svaret är ja kan man ta taxi
 
Det tog 1 timme och 20 minuter att gå igenom passkontrollen och säkerhetskontrollen från Star Alliance-loungen till SK566 CDG-CPH. Men det kanske är normalt på skitflygplatsen Paris CDG?
 

Hachans

Medlem
Det tog 1 timme och 20 minuter att gå igenom passkontrollen och säkerhetskontrollen från Star Alliance-loungen till SK566 CDG-CPH. Men det kanske är normalt på skitflygplatsen Paris CDG?

CDG är bara skit om man inte flyger Skyteam. :p

Men ja, den tiden kan variera beroende på antal resenärer, något man alltid måste fundera på när man tänker på om det är värt att besöka loungen eller ej.
 

mha321

Medlem
Fel på baggagebanden vid sas prio incheck på Arlanda. Flyger man inte till USA hänvisas man till att gå tillbaka till maskinerna och att använda bagdrop i andra änden. Flyger man till USA utan baggage kan man tränga sig i kön och bli hanterad vid disken som vanligt, men det talar de inte om för någon utan de flesta tror det är helt stopp.
 
Toppen