Senaste nytt

Tråd för diskussion om USA immigration

Inga problem på EWR i går. 19 minuter från dörren öppnades till jag var genom tullen och på väg till anslutande flyg...
däremot så tog det 30 minuter att ta sig in i T3 trots liten kö. det gick oerhört segt.

Har ett ESTA sedan tidigare då vi gjorde en transfer i EWR för vidare flyg till Costa Rica. Då angav i att syftet med vistelsen i USA var just transfer. Flyger till LAX i juni och nuvarande ESTA är fortfarande giltigt och denna resa ska vi vistas i USA en vecka. På ESTAs hemsida står att man kan ändra kontaktuppgifter och vistelseadress i aktuell ESTA, men när jag försöker göra det går det bara att ändra emailadress. Hur gör ni andra när ni reser in i USA vid olika tillfällen på samma ESTA - ändrar ni adressuppgifter i ESAT för vistelse i USA vid varje inresa?

Har ett ESTA sedan tidigare då vi gjorde en transfer i EWR för vidare flyg till Costa Rica. Då angav i att syftet med vistelsen i USA var just transfer. Flyger till LAX i juni och nuvarande ESTA är fortfarande giltigt och denna resa ska vi vistas i USA en vecka. På ESTAs hemsida står att man kan ändra kontaktuppgifter och vistelseadress i aktuell ESTA, men när jag försöker göra det går det bara att ändra emailadress. Hur gör ni andra när ni reser in i USA vid olika tillfällen på samma ESTA - ändrar ni adressuppgifter i ESAT för vistelse i USA vid varje inresa?
Du behöver inte ändra. Fyll bara i rätt på talongen som ni får ombord på flyget och sedan lämnar in i immigration.

Hur gör ni andra när ni reser in i USA vid olika tillfällen på samma ESTA - ändrar ni adressuppgifter i ESAT för vistelse i USA vid varje inresa?

Då tar vi det här en gång till: Man behöver aldrig, aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig uppdatera godkänd ESTA.

cbp.gov skrev:
Q:

Can prospective travelers apply for an ESTA without specific travel plans if they want to be able to travel to the United States later on short notice?

A:

Yes. VWP travelers are not required to have specific plans to travel to the United States before they apply for an ESTA. If a traveler’s destination in the United States is unknown when he or she completes the ESTA application, the traveler should enter “Unknown.” Travelers may update this information when their plans are finalized, but they will not be required to update their destination addresses or itineraries should they change after their ESTA application has been approved. DHS recommends that ESTA applications be submitted as early as possible, as soon as, or even before travel is planned. ESTA will accept applications from last-minute and emergency travelers – those VWP travelers who arrive at the airport without an approved ESTA.
Se det fetmarkerade i citatet ovan.

Då tar vi det här en gång till: Man behöver aldrig, aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig,aldrig, aldrig uppdatera godkänd ESTA.

Se det fetmarkerade i citatet ovan.
Och man behöver egentligen aldrig va övertydlig för att folk ska fatta saker. En del är nya här och har inte kunnat läsa alla gamla trådar

Och man behöver egentligen aldrig va övertydlig för att folk ska fatta saker. En del är nya här och har inte kunnat läsa alla gamla trådar
Det behövs övertydlighet ibland. Samma fråga ställs om och om igen, ofta med svaret 5 inlägg tidigare i samma tråd. (Så var visserligen inte fallet nu, men frågan har besvarats om och om igen i andra trådar)

Oavsett om man varit med på BC sedan starten eller gick med för fem minuter sedan så är det bästa man kan göra innan man ställer en fråga att ägna 5 minuter åt att söka lite. Det är inte svårt och det ger ofta resultat.

• Gilla
Reactions: ejm
Tyvärr är jag benägen att hålla med. Jag tycker inte alltid sökningen ger det resultat jag vill ha när jag letar efter trådar som jag vet finns... Men detta kanske är en diskussion för en annan tråd.

Toppen