Landar på ORD om 9h, avlägger rapport om familjevänligheten dåKan säga att de tog 0 hänsyn till barnfamiljer igår. Hade inte passet passerat in tidigare var det bara att köa. ORD har jag dock aldrig varit med om detta kaos, kanske annorlunda nu med nya ankomsttiden dock.
Fanns det fortfarande 10års pass 2008? *avis*Har jag förstått det här rätt: Om vi har varit i USA efter 2008 med nuvarande aktuella pass men med nytt ESTA så kan vi använda APC. Dessutom kan vi göra kioskproceduren gemensamt som familj eftersom vi är skrivna på samma adress.
Det vore en fröjd för vår sons sämsta gren är att vänta timmar i kö
(Ska till LAX i juni)
Det skulle jag inte sätta några stora pengar på...nu har jag iaf varit inne med nya passet så lär gå fortare nästa gång förhoppningsvis.
Fanns det fortfarande 10års pass 2008? *avis*
I frågan samma pass men nytt esta brukar man få olika besked från de som står där. Det tyder på att det faktiskt går (för maskinerna gör samma varje gång), men man har garanterat inget att hämta i att argumentera för det med personalen. Får man en som säger nej så är det bara att ställa sig i kön även om man vet att det är fel..
Hur det funkar för familj vet jag inte, men det finns säkert någon annan som har provat![]()
Tveksamt om du blir godkänd för ESTA om du söker, därför är det nog enklast att söka visum. Det är en lite dryg process men när du väl har visumet är det giltigt i 10 år.Kan man resa in i USA om man är straffad i Sverige eller måste man vänta till att "pricken" är borta från belastningsregistret?