jag reser med J1 visum, vet inte om det kommer ta längre eller kortare tid genom immigration än med ESTA
chansar på att jag hinner
Det tar knappast så mycket längre tid. Om de inte tycker att något verkar konstigt...
jag reser med J1 visum, vet inte om det kommer ta längre eller kortare tid genom immigration än med ESTA
Om jag minns rätt innebär alla visum som inte är för A1 och A2 i den vanliga kön (Alltså risk att vara långsam).jag reser med J1 visum, vet inte om det kommer ta längre eller kortare tid genom immigration än med ESTA
De har ju inte ens koll på dagens datumSegt på JFK term 8 igår. Immigration såg förvånade ut när 200 finnar och jag knatar in samtidigt. Bara 3 bås öppna i rushhour. Har dom inte koll på ankomsterna?
Vad var hennes argument till att du skulle behöva visum?Jag också rest in två gånger sedan nya regeringen tillträdde, ena gången i Toronto och andra gången i Seattle.
I Toronto var det "Welcome back mr Agehall" och inga som helst problem. I Seattle var det dock en helt annan story.
När jag kom fram till kvinnan som skulle kontrollera min lapp från automaten så slog det slint. Hon började bläddra igenom mitt pass (som har otaliga stämplar från USA, inte minst pga BA "rean" från Oslo förra året) och började härja om att jag minsann behövde ha visum för att få komma in. Det tog mig en bra stund att förklara för henne att jag åker till USA ofta men sällan stannar länge. Det tog nog 15-20 minuter innan hon lät mig komma in vilket är något jag aldrig varit med om tidigare. Jag vet inte om hon hade en dålig dag, men jag har har hört om andra (som är residents) som har haft likartade problem att komma hem till USA igen.
"You are coming here often - you've been here too much!" var vad hon sa.Vad var hennes argument till att du skulle behöva visum?