Senaste nytt

Tokyo 24H - Tips sökes!

Sensoji är bäst att se tidig morgon innan alla kommer. Street food och butikerna öppna runt 9-11.
Är ca 30 min asakusa - shinjuku/shibuya med tåg.
Om ni skulle stryka Tsukiji så kör akakusa på morgonen, ta tåget till omotesando och ta o promenera förbi harajuku och sen bort till shibuya.
Ungefär så vi gjorde, ni kan springa in snabbt på Ueno Park som är precis vid stationen så har ni checkat av det. Ni kan ju ta Meji temple påvägen mot Shinjuku efter ni gått igenom Harajuku.

God morgon!

Tänker att jag gör lite uppdateringar här istället för en ny tråd ifall ni är intresserade utav utfallet. Fick även in ett tips om att det finns 3 stolar i LH *F igårkväll. Tyvärr redan incheckade men det hade ju varit ännu en dröm i uppfyllelse.

Nåja, här har ni fyra pre-Tokyo-fiskpinnar:

IMG_4779.jpeg

I brist på annan stimuli får det bli en till update här. Ni får säga till när det börjar gå överstyr.

Det började med att stå och glo mot E9 där ARN-FRA med LH boardade som hade tagit oss till en First first… men som sagt, för sent. Den kommer sitta kvar som ett litet sår någon timme till.

Tillbaka till E10: Första benet ARN-VIE med Austrian. A320, trött kabin men fin service och riktiga smarrig frukost á la chokladtoasts. Nu i Wien-loungen och en redan uttråkad partner. Tips på lekar?

Attachments

• IMG_4782.jpeg
    IMG_4782.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 110
  • IMG_4783.jpeg
    IMG_4783.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 105
  • IMG_4784.jpeg
    IMG_4784.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 120
Asakusa har tonvis med turister, känns inte alls speciellt historiskt. Välj någon annan del av stans tenpel.

Tsukijis fiskmarknad är flyttad om det är den ni vill se. Men det finns massor med restauranger kvar.

Harajuku-Meijijingu-Shibuya el.Shinjuku är en vettig rutt.

Simkort: ladda ned esim via typ Airalo eller köp sinkort i automater på flygplatsen. Kostar inte mycket.

Kan passa på att förtydliga: Mobile Suica (åtminstone på iPhone) går att laddas på med Amex via Apple Pay. Fysiska Suicakort inte.
Vi behövde knappt använda cash och slapp alla småmynt. Nästan alla ställen tar Suica. Möjligen Izakaya kräver kontanter.

I brist på annan stimuli får det bli en till update här. Ni får säga till när det börjar gå överstyr.

Det började med att stå och glo mot E9 där ARN-FRA med LH boardade som hade tagit oss till en First first… men som sagt, för sent. Den kommer sitta kvar som ett litet sår någon timme till.

Tillbaka till E10: Första benet ARN-VIE med Austrian. A320, trött kabin men fin service och riktiga smarrig frukost á la chokladtoasts. Nu i Wien-loungen och en redan uttråkad partner. Tips på lekar?
Öl- eller vinprovning? Öppen eller blindtest? Har för mig att Wien loungen hade bra duschar med ok gratisprodukter.

Kan passa på att förtydliga: Mobile Suica (åtminstone på iPhone) går att laddas på med Amex via Apple Pay. Fysiska Suicakort inte.
Vi behövde knappt använda cash och slapp alla småmynt. Nästan alla ställen tar Suica. Möjligen Izakaya kräver kontanter.
Har fixat suica, eSim, Navitime-appen samt Visit Japan QR-kod så känns stabilt än så länge.

Öl- eller vinprovning? Öppen eller blindtest? Har för mig att Wien loungen hade bra duschar med ok gratisprodukter.
Lite för tidigt vid 10 för min del, måste nog fördela dagens intag då målet som sagt är 24h in i kaklet. Måste ju dessutom testa Hibiki 21 med sansat sinne. Dusch behövdes ej efter intra EU 2h, men bra tips för de som behöver duscha inom den tidsramen!

11:30: Vi är nu boardade på 737-9, rad 9. Planet of the Apes igång och en sparkling wine har serverats. Halvfull/tom businesskabin. Necessär saknade tandborste och ögonmask, den kom dom istället ut med i en liten skål. Kul grej.

Attachments

• IMG_4788.jpeg
    IMG_4788.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 112
  • IMG_4789.jpeg
    IMG_4789.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 116
  • IMG_4792.jpeg
    IMG_4792.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 108
Toppen