Senaste nytt

Tjänsten Covidbevis.se öppnar den 1 juli klockan 9.00

hco

Medlem
Lyckan var total, nu löser det sig, i glädjen tappar jag dock nästan telefonen och lägger därmed på luren, ridå...

:eek::rolleyes::D

Lyckligtvis så har vårdcentralen nu till slut skrivit ett intyg och stämplat att jag har båda sprutor, hur mycket det hjälper vet jag inte, troligtvis inte värt så mycket tyvärr, dessutom på svenska. Sista räddningen var att jag läst att till Kroatien får man komma in som före COVID om det landet eller regionen var grön på ECDCs lista, och det var ju Stockholm förra veckan. Väntade på dagens uppdatering, då blev regionen gul igen, då försvann hoppet. Dock något fel för en stund senare var Stockholm andra delar gröna igen.

Nu tittade jag precis på inresereglerna igen, nu är de uppdaterade med vaccinationsbevis och nämner inget om att det är ok att komma in om man kommer från en grön region enligt ECDC.

Summa summarum blir det att åka ner, ta ett test där nere och självisolera till svar kommer... Ville bara bjuda lite på vad jag sysslat med sista dagen innan semestern...

Jag trodde Kroatien släppte in med bara en spruta?
Från Reopen EU:
Re-open EU

Croatia is expected to start accepting "EU Digital COVID certificates" (EUDCC) from 1 July 2021.

Holders of EUDCC can enter Croatia without being subject to further restrictions (testing or quarantine), at the condition that their certificate contains either:
  • Proof of vaccination, valid at the following conditions:
    • from the day of the second dose, or 14 days after the single dose for the Janssen/Johnson&Johnson vaccine;
    • between 22 and 42 days from the first dose of the Pfizer, Moderna or Gamaleya vaccine
    • between 22 and 84 days from the first dose of the AstraZeneca vaccine
 
Last edited:

ssh9721

Medlem
:eek::rolleyes::D



Jag trodde Kroatien släppte in med bara en spruta?
Från Reopen EU:
Re-open EU

Croatia is expected to start accepting "EU Digital COVID certificates" (EUDCC) from 1 July 2021.

Holders of EUDCC can enter Croatia without being subject to further restrictions (testing or quarantine), at the condition that their certificate contains either:
  • Proof of vaccination, valid at the following conditions:
    • from the day of the second dose, or 14 days after the single dose for the Janssen/Johnson&Johnson vaccine;
    • between 22 and 42 days from the first dose of the Pfizer, Moderna or Gamaleya vaccine
    • between 22 and 84 days from the first dose of the AstraZeneca vaccine

Absolut, men första Pfizer i april, en bit över 42 dagar…
 
  • Gilla
Reactions: hco

Bankiren

Medlem
På mitt intyg står det dos 1 av 2, vilket är korrekt eftersom jag nyligen vaccinerades. Min mamma menar dock att det enbart står dos 2 av 2 hos henne, ser man inte information gällande första dosen?
 

squeezen

Medlem
50B42A70-519A-4D92-926A-7721263129F4.jpeg
På mitt intyg står det dos 1 av 2, vilket är korrekt eftersom jag nyligen vaccinerades. Min mamma menar dock att det enbart står dos 2 av 2 hos henne, ser man inte information gällande första dosen?
Nej, det står date of latest doze, sedan även hur många doser man fått.
 

GoranC

Medlem
Vadå kaos och stora problem? Över 250 000 bevis utfärdade redan efter fem timmar. Svårt att tro att så många skulle resa utomlands idag eller i morgon. Så ge det lite tid innan domarna fälls. Gick själv in i kväll för att fixa beviset och det tog ett par minuter att få det klara covidbeviset till den digitala brevlådan med båda sprutorna redovisade och kunde sedan snabbt skriva ut en pdf att visa upp. På alla vis föredömligt roddat!!
 

NotRyan

Medlem
Vadå kaos och stora problem? Över 250 000 bevis utfärdade redan efter fem timmar. Svårt att tro att så många skulle resa utomlands idag eller i morgon. Så ge det lite tid innan domarna fälls. Gick själv in i kväll för att fixa beviset och det tog ett par minuter att få det klara covidbeviset till den digitala brevlådan med båda sprutorna redovisade och kunde sedan snabbt skriva ut en pdf att visa upp. På alla vis föredömligt roddat!!
Ja, jag tycker att DIGG och E-hälsomyndigheten har skött det bra, sedan att region Stockholm failar med att redovisa alla vaccinationer till NVR var väl inte ett dugg oväntat...
 
Toppen