Senaste nytt

Tjänsten Covidbevis.se öppnar den 1 juli klockan 9.00

För er som har ett korrekt bevis i Kivra så kan jag rekommendera om funktionen ”gör tillgängligt online”. Smidigt om man saknar mobildata av någon anledning.

f4fe025e148ec8770388d20b4bba5269.jpg

287fde56f9bca293fb4a02e489cda0aa.jpg
Räcker väl bara att spara PDF:en?
 
Spännande att se hur det går i morgon, har bara en vaccinering på vaccinationsbeviset, men två i verkligheten. Försökte nå ehälsomyndigheten ett antal gånger, säkert 200 uppringningar innan jag ens kom fram till svar. Sedan när de sagt att många försöker ladda ner beviset kom en annan munter röst som berättade att ingen kunde ta samtalet...

Efter att ha nåtts av det glada beskedet var det bara att försöka igen, igen och igen igen, till jag efter att ha kommit igenom till rösten igen 4 gånger till, kom jag till slut fram till en kö. Lyckan var total, nu löser det sig, i glädjen tappar jag dock nästan telefonen och lägger därmed på luren, ridå...

Skam den som ger sig, kom till slut igenom till kön igen, seg väntan men till slut kom jag fram till en man som kanske inte lät som om han älskade sitt jobb för dagen. Glatt berättade jag mitt ärende, tänkandes att nu blir det förhoppningsvis löst. Då kom motfrågan om det gällde region Stockholm, och det gör det ju svarade jag.

Jamen då ska du få ett annat nummer du ska ringa till för hjälp hörde jag i luren, tvekandes att tro att jag hört rätt... Nåväl, har jag kommit så här långt ger jag inte upp, utan ringde numret, som hade klassisk sjukvårds-återringning med personnummer och telefonnummer. Något luttrad undrade jag stilla om det nu verkligen skulle kunna lösa sig.

Blev uppringd nästan på minuten den tid jag fått besked om att de skulle ringa mig, här var ändå något som fungerade väl. Förklarade mitt ärende, hon suckade för sig själv och sa att, jo det är ett tekniskt fel som drabbat region Stockholm (vet ej om enbart dock?) och att de felanmält direkt vid 9-tiden idag. Nu var klockan runt 13, och de hade då (och inte heller nu) hittat någon lösning på det som många nog vet.

Lyckligtvis så har vårdcentralen nu till slut skrivit ett intyg och stämplat att jag har båda sprutor, hur mycket det hjälper vet jag inte, troligtvis inte värt så mycket tyvärr, dessutom på svenska. Sista räddningen var att jag läst att till Kroatien får man komma in som före COVID om det landet eller regionen var grön på ECDCs lista, och det var ju Stockholm förra veckan. Väntade på dagens uppdatering, då blev regionen gul igen, då försvann hoppet. Dock något fel för en stund senare var Stockholm andra delar gröna igen.

Nu tittade jag precis på inresereglerna igen, nu är de uppdaterade med vaccinationsbevis och nämner inget om att det är ok att komma in om man kommer från en grön region enligt ECDC.

Summa summarum blir det att åka ner, ta ett test där nere och självisolera till svar kommer... Ville bara bjuda lite på vad jag sysslat med sista dagen innan semestern...
 
Spännande att se hur det går i morgon, har bara en vaccinering på vaccinationsbeviset, men två i verkligheten. Försökte nå ehälsomyndigheten ett antal gånger, säkert 200 uppringningar innan jag ens kom fram till svar. Sedan när de sagt att många försöker ladda ner beviset kom en annan munter röst som berättade att ingen kunde ta samtalet...

Efter att ha nåtts av det glada beskedet var det bara att försöka igen, igen och igen igen, till jag efter att ha kommit igenom till rösten igen 4 gånger till, kom jag till slut fram till en kö. Lyckan var total, nu löser det sig, i glädjen tappar jag dock nästan telefonen och lägger därmed på luren, ridå...

Skam den som ger sig, kom till slut igenom till kön igen, seg väntan men till slut kom jag fram till en man som kanske inte lät som om han älskade sitt jobb för dagen. Glatt berättade jag mitt ärende, tänkandes att nu blir det förhoppningsvis löst. Då kom motfrågan om det gällde region Stockholm, och det gör det ju svarade jag.

Jamen då ska du få ett annat nummer du ska ringa till för hjälp hörde jag i luren, tvekandes att tro att jag hört rätt... Nåväl, har jag kommit så här långt ger jag inte upp, utan ringde numret, som hade klassisk sjukvårds-återringning med personnummer och telefonnummer. Något luttrad undrade jag stilla om det nu verkligen skulle kunna lösa sig.

Blev uppringd nästan på minuten den tid jag fått besked om att de skulle ringa mig, här var ändå något som fungerade väl. Förklarade mitt ärende, hon suckade för sig själv och sa att, jo det är ett tekniskt fel som drabbat region Stockholm (vet ej om enbart dock?) och att de felanmält direkt vid 9-tiden idag. Nu var klockan runt 13, och de hade då (och inte heller nu) hittat någon lösning på det som många nog vet.

Lyckligtvis så har vårdcentralen nu till slut skrivit ett intyg och stämplat att jag har båda sprutor, hur mycket det hjälper vet jag inte, troligtvis inte värt så mycket tyvärr, dessutom på svenska. Sista räddningen var att jag läst att till Kroatien får man komma in som före COVID om det landet eller regionen var grön på ECDCs lista, och det var ju Stockholm förra veckan. Väntade på dagens uppdatering, då blev regionen gul igen, då försvann hoppet. Dock något fel för en stund senare var Stockholm andra delar gröna igen.

Nu tittade jag precis på inresereglerna igen, nu är de uppdaterade med vaccinationsbevis och nämner inget om att det är ok att komma in om man kommer från en grön region enligt ECDC.

Summa summarum blir det att åka ner, ta ett test där nere och självisolera till svar kommer... Ville bara bjuda lite på vad jag sysslat med sista dagen innan semestern...
Vilket nummer var det du fick?

Skicka gärna i enskilt meddelande om du inte vill dela öppet...
 
  • Gilla
Reactions: hco
Vilket nummer var det du fick?

Skicka gärna i enskilt meddelande om du inte vill dela öppet...

Var det i region Stockholm du fick dina doser?

Försök googla fram vilka som var ansvariga exakt där du fick sprutan, är det ex Kry så kan du få numret dit.

Pratade med dom tidigare under dagen, (fick legitimera mig med Bank Id) och dom förstod precis vad som hänt, fick besked att det skulle vara löst under eftermiddagen (vilket inte skett)

Hoppas du inte behöver resa allt för snart o_O
 
Dock är det så det står i deras FAQ att man skall göra...

Det står bara att jag har fått en dos vaccin fast jag har fått två doser, vad gör jag då?
Vänligen kontakta E‑hälsomyndighetens kundtjänst på telefonnummer 0771‑766 200 eller mejla till e‑postadressen registrator@ehalsomyndigheten.se

Öppettider: helgfri måndag–fredag: 8–18
Min fru hade samma problem och provade också E‑hälsomyndighetens kundtjänst....
Hon gick tillbaka till sin vårdcentral där hon vaccinerat sig och frågade vad som har hänt.
Det visade sig att vårdcentral ligger efter med att registrera alla som fått vaccin 15 dagar tillbaka.
Ursäkten, mycket att göra och semestertider. Dock om man kunde påvisa resa eller jobbrelaterat så gjorde de registreringen direkt.
 
Min fru hade samma problem och provade också E‑hälsomyndighetens kundtjänst....
Hon gick tillbaka till sin vårdcentral där hon vaccinerat sig och frågade vad som har hänt.
Det visade sig att vårdcentral ligger efter med att registrera alla som fått vaccin 15 dagar tillbaka.
Ursäkten, mycket att göra och semestertider. Dock om man kunde påvisa resa eller jobbrelaterat så gjorde de registreringen direkt.
jag har också bara en spruta noterad på mitt bevis men det är 2 sprutor registrerade på 1177 så jag tänker att det inte kan vara vårdcentralen som ligger efter eftersom det är rapporterat dit.
 
Min fru hade samma problem och provade också E‑hälsomyndighetens kundtjänst....
Hon gick tillbaka till sin vårdcentral där hon vaccinerat sig och frågade vad som har hänt.
Det visade sig att vårdcentral ligger efter med att registrera alla som fått vaccin 15 dagar tillbaka.
Ursäkten, mycket att göra och semestertider. Dock om man kunde påvisa resa eller jobbrelaterat så gjorde de registreringen direkt.

Gick hon dit och pratade med dom på plats?

Hur lång tid tog det innan vaccinpasset var komplett för nerladdning?
 
jag har också bara en spruta noterad på mitt bevis men det är 2 sprutor registrerade på 1177 så jag tänker att det inte kan vara vårdcentralen som ligger efter eftersom det är rapporterat dit.
När min fru var på vårdcentralen och frågade vad som hänt, så rapporterade sjuksköterskan hennes andra spruta till 1177.
Min fru har tagit en kopia på det och skickat det också till E‑hälsomyndigheten i förhoppning för snabbare uppdatering, då detta är arbetsrelaterat.
 
Toppen