Senaste nytt

Tjänsten Covidbevis.se öppnar den 1 juli klockan 9.00

GoranC

Medlem
Innan jag gjorde ansökan om covidbevis gick jag in på 1177 och kunde under mina vaccinationer se att båda sprutorna var redovisade och därmed rapporterade så jag var trygg i att det skulle fungera i den delen. Att Stockholm har problem med det ena och andra med vaccinationerna har man ju kunnat se när både tjänstemän och politiker mest varit ute i pressen och gnällt om att man varit förfördelad på många olika sätt med vaccindoser m.m. Det i stället för att ordna sin organisation och sin app m.m. så bokningarna kunnat göras och tiderna fyllas.
 

ssh9721

Medlem
Var det i region Stockholm du fick dina doser?

Försök googla fram vilka som var ansvariga exakt där du fick sprutan, är det ex Kry så kan du få numret dit.

Pratade med dom tidigare under dagen, (fick legitimera mig med Bank Id) och dom förstod precis vad som hänt, fick besked att det skulle vara löst under eftermiddagen (vilket inte skett)

Hoppas du inte behöver resa allt för snart o_O

Jag fick mina båda på min vårdcentral, bägge är rätt inrapporterade vilket även bekräftats att de ligger rätt i den databasen. Får se hur det går om ett par timmar då det är dags att ge sig av, förhoppningsvis.
 

ssh9721

Medlem
Liten uppdatering, väldigt god liten frukostmacka på Pontus. :)

Blev lite nervös när jag hörde personalen i incheckningen tala om ”endast test är godkänt”, men efter snabb granskning av alla olika utskrivna dokument stämplades det och väskan gled iväg.

Hoppas snart göra detsamma, vill inte jinxa nåt nu.​
 

DRG

Medlem
Kort uppdatering. Pratade med 1177 idag. De jobbar fortsatt på att hitta felet och det kommer att avhjälpa det så snart det går ”men i vart fall till någon gång nästa vecka”. Minst sagt trist eftersom jag hade tänkt åka till Norge och nu måste ansöka om tillstånd för inresa av familjeskäl/ta test/karantäna eftersom Norska myndigheter inte godkänner något annat en covidbevisen. Rent allmänt kan jag inte hålla med alla här som tycker att detta är bra skött. Naturligtvis kul att många får sina bevis, men det här borde faktiskt fungera för alla! Andra nordiska och europeiska land har klarat detta för hela sin befolkning och också redan från start fått in både provtagning och genomgången infektion. Sverige utmärker sig än en gång i negativ bemärkelse och ansvaret för det inträffade hamnar (som vanligt) egentligen ingenstans…
 

Tomas E

Medlem
Hittar ett mediainslag från igår kväll om problemen med endast en synlig dos:
Problem med covidbevisen – visar bara en av två doser
Kanske inte tillför så mycket som inte redan står i tråden, men intressant att den första omnämnda personen (M.B.) fick bekräftat att hans dos 2 "syntes i systemet" (gissar på journalen snarare än direkt i NVR), så det verkar inte helt säkert att det är vaccinatörerna som gjort fel.
 
På ett sätt är det ju förståeligt att registeringen dragit ut på tiden i vissa fall när 7 miljoner doser har getts på 6 månader. Och det är ju först nu som det syns och blir tydligt om ens vaccination är registrerad eller inte. Tror att detta med covidbeviset gör att det blir en skärpning bland vaccinatörerna.
 
Toppen