Senaste nytt

Tjänsten Covidbevis.se öppnar den 1 juli klockan 9.00

SK525

Medlem
Visar Moderna och dos 3 av 3. Var inne på vaccinbeviset två dagar efter stick, och knappt några biverkningar.
Verkar som att de (någon) jobbar på lördagar också. Imorse kl 9 hade jag inte fått in 3:e dosen på covidbeviset, men när jag landade i CPH två timmar senare fanns den där. Väldigt bra tajming för de ville se bevis på 3:an för att komma in i loungen!

Tog sprutan på Werlabs Sergelgatan i torsdags kl 12.55 så m.a.o. strax under 48h även här.
 
Last edited:

Tomas E

Medlem
Tydligen upphörde möjligheten att få covidbevis 1 juli.
Det är inte längre möjligt att hämta covidbevis för resor. Det beror på att EU-förordningen om covidbevis upphörde att gälla den 1 juli 2023.

Intressant info:
Inga länder inom EU/EES kräver i dag covidbevis vid inresa, men utanför EU/EES finns länder som fortfarande har inreseregler med anledning av covid-19. Därför är det viktigt att undersöka vad som gäller i landet du ska åka till. Information finns på Sweden Abroad.

Om du har ett covidbevis som är giltigt kan du använda det till dess att giltighetstiden går ut.

Om du behöver information eller intyg om att du är vaccinerad kan du vända dig till din vårdgivare. Vänd dig i första hand till den vårdgivare där du blev vaccinerad.

Tror att senaste (sista?) gången jag behövde använda covidbeviset var i slutet av mars när jag åkte till Japan. Det ser dock ut som att de strök det kravet 29 april. Är det någon som har koll på andra länder som fortfarande kräver covidbevis fast de blivit svårare att få tag på?
 

NotRyan

Medlem
Tydligen upphörde möjligheten att få covidbevis 1 juli.


Intressant info:


Tror att senaste (sista?) gången jag behövde använda covidbeviset var i slutet av mars när jag åkte till Japan. Det ser dock ut som att de strök det kravet 29 april. Är det någon som har koll på andra länder som fortfarande kräver covidbevis fast de blivit svårare att få tag på?
Filippinerna, men de har aldrig accepterat vårt Covid-bevis utan det är "Gula boken" som gäller och där jag har samtliga mina doser införda numera lyckligtvis.

Det skall sägas att de kollade inte mitt nu i juli, utan det viktiga var att jag hade gjort en e-health deklaration där jag intygade att jag hade minst tre doser, men det är nog bäst att ha med sig boken ifall de skulle kolla..
 
Toppen