Senaste nytt

Tjänsten Covidbevis.se öppnar den 1 juli klockan 9.00

Så är det med all säkerthet, min poäng var mest att det ger nada att ringa till E‑hälsomyndigheten för att påtala att ens andra dos inte syns.
Dock är det så det står i deras FAQ att man skall göra...

Det står bara att jag har fått en dos vaccin fast jag har fått två doser, vad gör jag då?
Vänligen kontakta E‑hälsomyndighetens kundtjänst på telefonnummer 0771‑766 200 eller mejla till e‑postadressen registrator@ehalsomyndigheten.se

Öppettider: helgfri måndag–fredag: 8–18

Jag tog dos 2 den 8 juni och den syns inte heller. Tänkte först att det kan vara min vårdcentrals fel för dom var inte så noga. Jag behövde aldrig sitta kvar och vänta utan kunde gå direkt efter sprutan. Men nu verkar det vara fler som inte fått in sin dos 2 trots ganska lång tid.

Annars gick det lätt och bra att logga in och få ner beviset (trots inte komplett). Däremot kommer det inget till min Kivra

Dock är det så det står i deras FAQ att man skall göra...

Det står bara att jag har fått en dos vaccin fast jag har fått två doser, vad gör jag då?
Vänligen kontakta E‑hälsomyndighetens kundtjänst på telefonnummer 0771‑766 200 eller mejla till e‑postadressen registrator@ehalsomyndigheten.se

Öppettider: helgfri måndag–fredag: 8–18
Nu står det istället så här:

Jag ser inte alla mina vaccinationsdoser i mitt covidbevis, vad ska jag göra?

Du bör kontakta din vaccinatör, för att undersöka att bägge dina doser har blivit inrapporterade. Det ska ta maximalt sju dagar innan vaccindoserna har inrapporterats till Nationella vaccinationsregistret.

Det är regionerna som är ansvariga för att registrera vaccinationer i Nationella vaccinationsregistret, där informationen hämtas till covidbevis. Varje region anlitar i sin tur många olika vaccinatörer.

Så e-Hälsomyndigheten rekommenderar alltså att man ska direktkontakt med de som sköter vaccinationscentralerna, trots att man åtminstone i Stockholm egentligen inte har någon direktkontakt med dem utöver det fysiska besöket? All bokning/avbokning går ju via regionens app. Jag tror det här är upplagt för kaos och intressant att det inte letat sig ut i medierna än.

Nu står det istället så här:

Jag ser inte alla mina vaccinationsdoser i mitt covidbevis, vad ska jag göra?

Du bör kontakta din vaccinatör, för att undersöka att bägge dina doser har blivit inrapporterade. Det ska ta maximalt sju dagar innan vaccindoserna har inrapporterats till Nationella vaccinationsregistret.

Det är regionerna som är ansvariga för att registrera vaccinationer i Nationella vaccinationsregistret, där informationen hämtas till covidbevis. Varje region anlitar i sin tur många olika vaccinatörer.

Så e-Hälsomyndigheten rekommenderar alltså att man ska direktkontakt med de som sköter vaccinationscentralerna, trots att man åtminstone i Stockholm egentligen inte har någon direktkontakt med dem? All bokning/avbokning går ju via regionens app. Jag tror det här är upplagt för kaos och intressant att det inte letat sig ut i medierna än.
Det är redan kaos. Vårdcentraler är nedringda och kvart fall min dos var registrerad. Detta verkar gälla väldigt många enligt den info jag fick av min vaccinatör.

Oj, kaoset handlade inte om webbsidan som vi trodde alltså. Detta borde väl media rapportera om? Är det bara folk i Sthlm som saknar dos 2 eller också i andra regioner?

Jag vaccinerades i måndags och min syns inte än, så får återkomma nästa vecka med status om den. Vaccinerades i Malmö.

Toppen