Ganskaanonym skrev:Har nu kört 200 mil med min Insignia Business 2.0T och det börjar bli dags för ett första utlåtande. Totalt sett är jag supernöjd med bilen. Chassit och drivlinan håller verkligen premiumklass. Inredningen är väldigt trevlig och förarmiljön logisk - inte riktigt premiumklass, men nära.Mindre bra; Stolarna är bra, men inte riktigt i klass med exempelvis Volvo. Stereon är ok jämfört med mycket annat, men inte heller den i klass med Volvo. Faktum är att trots att jag valt Bose-högtalare så var standardstereon i min förra V70 (high performance) klart bättre. Dock fungerar Apple CarPlay utmärkt och ljudet är väldigt bra vid telefonsamtal.Vägljudet är högre än i min förra V70, även om jag bara har provat den med nya dubbdäck än så länge.Med priset inräknat vågar jag påstå att detta är det bästa på marknaden under 7,5 pbb i nuläget. Närmaste konkurrenterna är förmodligen Passat, Mondeo och Superb. Jämfört med dessa tycker jag helt klart att Insignia ligger en klass högre.Klicka för att utvidga...