![]()
Så såg den ut innan leverans ! Rund klocka !
Den där displayen är sjukt maffig
![]()
Så såg den ut innan leverans ! Rund klocka !
Oj! Har du märkt att någon har sprejat bilen bak med svart färg?
Säg till om du vill lånbyta en vecka. Intressant att se vad du tycker om Superb (och jag sneglade på Insignia när jag skulle byta).Har nu kört 200 mil med min Insignia Business 2.0T och det börjar bli dags för ett första utlåtande. Totalt sett är jag supernöjd med bilen. Chassit och drivlinan håller verkligen premiumklass. Inredningen är väldigt trevlig och förarmiljön logisk - inte riktigt premiumklass, men nära.
Mindre bra; Stolarna är bra, men inte riktigt i klass med exempelvis Volvo. Stereon är ok jämfört med mycket annat, men inte heller den i klass med Volvo. Faktum är att trots att jag valt Bose-högtalare så var standardstereon i min förra V70 (high performance) klart bättre. Dock fungerar Apple CarPlay utmärkt och ljudet är väldigt bra vid telefonsamtal.
Vägljudet är högre än i min förra V70, även om jag bara har provat den med nya dubbdäck än så länge.
Med priset inräknat vågar jag påstå att detta är det bästa på marknaden under 7,5 pbb i nuläget. Närmaste konkurrenterna är förmodligen Passat, Mondeo och Superb. Jämfört med dessa tycker jag helt klart att Insignia ligger en klass högre.
Finns några bra länkar på nätet. Bl a Säljarnas Riksförbund och Driva Eget.Jag behöver er hjälp. Om man har tjänstebil inklusive bensin, hur mycket "sparar man" per använd liter jämfört med om man hade betalt bensinen själv? Jag har förstått det att bensin-kostnaden räknas upp med 20%, och sen betalar man förmånsskatt på den summan. Vilket gör att om bensinen kostar 15kr/liter så förmånsbeskattas man på 15*1,2 = 18 kronor. Vid en marginalskatt på 50% så blir skatten således 9 kronor, vilket blir det jag betalar i detta fallet. Om jag betalar bensinen själv så betalar jag 15 kronor. Dock borde väl min besparing bli mer än 15-9 = 6 kronor? För om jag har 50% i marginalskatt så måste jag ju tjäna 30 kronor brutto för att betala bensinen för 15 kronor.
Hur skall jag tänka?