Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Snittet var väldigt landsvägsbaserat med 52km/h. Vi körde mycket på Bundesstrassen och var bara uppe i över 200km/h en gång.

Skall alltså inte gnälla på att min X3 drog 7,2 genom Danmark ner till Hamburg i betydligt högre fart. Snittade strax över 100.
Inte ens den lilla X5 M50d vi körde till/från Mantorp gav dylik förbrukning.

Vad gör då Volvon så törstig tro ?

Letar man ett billigt alternativ borde det gå att få ett riktigt bra erbjudande på Volkswagens bilar nu. ;)

Är det någon som kört nya Jaguar XF?

Skall alltså inte gnälla på att min X3 drog 7,2 genom Danmark ner till Hamburg i betydligt högre fart. Snittade strax över 100.
Inte ens den lilla X5 M50d vi körde till/från Mantorp gav dylik förbrukning.

Vad gör då Volvon så törstig tro ?

Jag tror det enkla svaret är vikten. Ta en liten trimmad 2.0-litersdiesel och låt den dra 2,4 ton typ. Blir konstant uppförsbacke......?

Letar man ett billigt alternativ borde det gå att få ett riktigt bra erbjudande på Volkswagens bilar nu. ;)

Ja skynda fynda hos VW! Tydligen har Schweizarna redan deklarerat säljstopp? Jag undrar om VW även fuskat på euro 6, för det är ju där det blir riktigt tufft med NOx.....

Inte ännu, skall dock försöka få till en provkörning nästa gång jag är i Stockholm.
Fri service 3 år utan milbegränsning är något jag gillar (är fullt medveten att det redan ligger i priset) likaså 3 års garanti. Då kan jag faktiskt köra en bil i 3 år utan att oroa mig.

Inte ännu, skall dock försöka få till en provkörning nästa gång jag är i Stockholm.
Fri service 3 år utan milbegränsning är något jag gillar (är fullt medveten att det redan ligger i priset) likaså 3 års garanti. Då kan jag faktiskt köra en bil i 3 år utan att oroa mig.

Ja, de sakerna uppskattar jag med.
Har bokat en XF från Hertz men vet inte om det är nya eller gamla modellen.
Har inte sett några tester på den nya.
Vet faktiskt inte ens om den släppts.

Ja, de sakerna uppskattar jag med.
Har bokat en XF från Hertz men vet inte om det är nya eller gamla modellen.
Har inte sett några tester på den nya.
Vet faktiskt inte ens om den släppts.

Inte sett någon av år -16 i Sverige än. Testade en i Italien nyss.... Det var en diesel 3.0 som inte plockade ut överdrivet med effekt.

Komfortabel bil, men i det utförandet jag testade så handlade det mer om komfort än körglädje. Ganska mjuk fjädring även vid tuffaste inställning o ett chassi som inte var det vridstyvaste (trots att nya Jaguar ska vara kända för just det - Aluminuim)
Tror mer på XE-S isf, men vet inget om utrymmet i baksäte, bagage mm.

Den kostade 88k € o med tanke på det finns det iaf tre tyskar framför. AMG, M, RS mm kvalar alla in under det priset, och även kommande Alfa Giulia Quadrofoglio. Tror t.o.m. maserati Ghibli är billigare än en topputrustade XF med dieselspis.
Detta var ingen prestandabil.

Däremot sett att topprustade XJ går ganska billigt, årsmodell 14-15 o outtagna. Vill man ändå glida runt kan man ju göra det ståndsmässigt.

Toppen