Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Det händer inte så mycket i den här tråden. Jag tar mitt ansvar och livar upp lite.

Ny bil beställd.

E350 Bluetec Kombi

Avantgarde (fast med komfortchassie)
Halvläder multikonturstolar
SE Edition
Infotainmentpaket
Säkerhetspaket
Premiumpaket
Kombipaket
9G-tronic
Svart innertak

mvh
Den som bare boede i Sverige...

:)

En branchkollega i Aalborg betalar lika mycket för en Peugeot 5008 snik edition som jag betalar för en E350 med hygglig spec. Han är ständigt bitter över detta.

Men @Christian R - tänk positivt. Jag tror bilar är ännu dyrare i Norge faktiskt.

Nej. Tror DK står som klar segrare
E350 4-Matic. Från NOK 850.000 eller i Danmark. Från DKK 1.090.000 :p
Tur jag inte bor i Danmark

Det är dags att byta bil efter sommaren och just nu pågår det stora arbetet att leta fram nästa bil. Lika ångestladdat som vanligt. :)
De bilar som jag känner är intressanta är följande.
Audi A6 Allroad 3.0TDI Sport Edition
Volvo XC70 D5 AWD
Bmw 520d x-drive Touring
Mercedes E250 Kombi 4-Matic
Tesla Model S 70D

Lite olika bilar med lite olika för och nackdelar. Volvon är ju det billiga alternativet, jag har haft XC70 tidigare men den är lite småtråkig. Man sitter bra, den är praktisk men växellådan känns ju som om den är hämtad från 80-talet. Sedan gillar jag tyska bilar och paketeringen Audi kör nu med sin Allroad Sport Edition känns som om det är väldigt mycket bil för pengen. Tesla är ju en liten joker, en kollega kör den och är väldigt nöjd. Jag vet inte om jag är beredd att vara låst till enbart eldrift och cirka 30mils räckvidd, jag är ju en sådan gambler som alltid ska köra tills det är 0km kvar på färddatorn innan jag ska tanka :) Mackar finns ju nästan överallt, men laddare till el-bil och då helst superchargers växer ju inte på träd - inte än i alla fall.

En grym sak. Fått äran att testa 550i (utan emblem) när en Mustang gled upp vid sidan :)
Och eftersom det är fel på mig så går jag och sneglar på en M3. Lillbilen fyller ju 2 år till hösten och ..................
Köp en.
Jag har aldrig varit missnöjd med mina M bilar (för utom en reparation på 70k men BMW gick in med hälften)

Det är dags att byta bil efter sommaren och just nu pågår det stora arbetet att leta fram nästa bil. Lika ångestladdat som vanligt. :)
De bilar som jag känner är intressanta är följande.
Audi A6 Allroad 3.0TDI Sport Edition
Volvo XC70 D5 AWD
Bmw 520d x-drive Touring
Mercedes E250 Kombi 4-Matic
Tesla Model S 70D

Lite olika bilar med lite olika för och nackdelar. Volvon är ju det billiga alternativet, jag har haft XC70 tidigare men den är lite småtråkig. Man sitter bra, den är praktisk men växellådan känns ju som om den är hämtad från 80-talet. Sedan gillar jag tyska bilar och paketeringen Audi kör nu med sin Allroad Sport Edition känns som om det är väldigt mycket bil för pengen. Tesla är ju en liten joker, en kollega kör den och är väldigt nöjd. Jag vet inte om jag är beredd att vara låst till enbart eldrift och cirka 30mils räckvidd, jag är ju en sådan gambler som alltid ska köra tills det är 0km kvar på färddatorn innan jag ska tanka :) Mackar finns ju nästan överallt, men laddare till el-bil och då helst superchargers växer ju inte på träd - inte än i alla fall.

Efter att kört igenom bilarna ovan så tycker iaf JAG att en fourbanger är en fourbanger är en fourbanger. En fyra kan aldrig bli premium. Dvs bort med BMW och Merca i snik-edition. Volvon och teslan spelar i samma liga avseende upplevd kvalitet. Paneler knakar, saker skakar osv. För dåligt.

Kvar blir på ovan lista bara Audi - och detta för att dom kastar med luftfjädring och sexa som standard. Kan du klara av det trånga bagaget och att behöva kolla efter alla knappar vid växelspaken (med risk för att köra av vägen) så är nog Audi rätt val av ovan bilar.

Mina 5 öre.

mvh

Efter att kört igenom bilarna ovan så tycker iaf JAG att en fourbanger är en fourbanger är en fourbanger. En fyra kan aldrig bli premium. Dvs bort med BMW och Merca i snik-edition. Volvon och teslan spelar i samma liga avseende upplevd kvalitet. Paneler knakar, saker skakar osv. För dåligt.

Kvar blir på ovan lista bara Audi - och detta för att dom kastar med luftfjädring och sexa som standard. Kan du klara av det trånga bagaget och att behöva kolla efter alla knappar vid växelspaken (med risk för att köra av vägen) så är nog Audi rätt val av ovan bilar.

Mina 5 öre.

mvh
Kikade faktiskt på Teslan igår, men då 85d modellen. Var inte särskilt mkt dyrare per månad än min XC60 med summum och business pro :O

Det händer inte så mycket i den här tråden. Jag tar mitt ansvar och livar upp lite.

Ny bil beställd.

E350 Bluetec Kombi

Avantgarde (fast med komfortchassie)
Halvläder multikonturstolar
SE Edition
Infotainmentpaket
Säkerhetspaket
Premiumpaket
Kombipaket
9G-tronic
Svart innertak

mvh

Vad fick du för pris ?

Jag fick en offert på en 350 BlueTEC Fleet Edition 479.

Lade till dessa paket. ( Har motsvarande utrustning nu )

Infopaket 13,9
Kombipaket 12,9
Premiumpaket 21,9
Vinterpaket 13,9
Edition E 18
Metallic 10

Hamnar på 570 , vet ej om jag ska byta eller ........ sedan kostar 4matic en 10 till vet ej om jag har behov av det !
samt så finns bara 7 växlade lådan till 4 matic och 9 växlade utan.

Detta är en djungel hur tänkte du ?

Mina 5 öre.

mvh

Håller med dig till 100%. Audin känns som det självklara valet just nu om man inte ska hoppa upp ngt pinnhål på MB eller BMW, men som paketeringarna ser ut just nu så känns det bra med Audin. Luftfjärdringen lovordar ju många att den gör underverk med komforten, att bagaget är lite mindre kan jag ta, har två barn men de är förbi vagnåldern.

Toppen