Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Gäller att kunna göra fler saker samtidigt :p

Fast. Verkligheten är lite annorlunda. Alla funktioner som att läsa instruktionsbok, surfa, läsa e-Post, o dl kräver att bilen står still .........

Jag har kört mycket E-klass genom åren och det är en favoritbil.

Hade en 2011 Mercedes E220CDI AMG kombi med rätt mycket utrustning i och den gick fint. Jag rekommenderar just AMG-paketet för bilen ser vassare ut men framförallt är fjädring/styrningen mycket skarpare än den lite pösiga upplevelsen i en "vanlig" E-klass.

Om du har möjlighet - köp E350CDI motorn med 620NM som är galet stark!

Jag gillar panoramataket också för det blir betydligt ljusare i kupén.

Ps. Beroende på familjesituationen kanske en CLS är ett alternativ?

Håller med !

E-Klass måste ha ett AMG paket.

Sedan är det bara att välja motor och utrustning efter ekonomi !

220 CDI kanon som tjänstebil
350 CDI ultimata familjebilen
E63matic S AMG 585hk monstret

Iphone5 6508.JPG
Iphone5 6555.JPG

@Anfield - Fastnade för vovvarna

Har E-Klassen komfortöppning av baklucka så dem kan öppna själva ? Min labbe har flera gånger lyckats när han viftar med svansen under kofångaren :D

Huvva. Det där med hund i bil är en nog lite av en "vattendelare" folk emellan.

Jag skulle aldrig i livet låta ett pälsdjur vara i närheten av min E-klass, eller någon bil för den delen.

Annars håller jag helt med om AMG-paket, men tycker även att 4-Matic nog bör väljas till oavsett maskin.

Byter snart tjänst och får för första gången tjänstebil. Fick välja mellan Audi, BMW samt VW. Valet landade på en brilliantsvart A6 Avant Ultra 190hk med S-tronic samt sportpaket.

Hoppas på leverans i April. Tror jag är nöjd med mitt val, blir ett steg upp från en V40 D2 som står i garaget i dagsläget :)

Byter snart tjänst och får för första gången tjänstebil. Fick välja mellan Audi, BMW samt VW. Valet landade på en brilliantsvart A6 Avant Ultra 190hk med S-tronic samt sportpaket.

Hoppas på leverans i April. Tror jag är nöjd med mitt val, blir ett steg upp från en V40 D2 som står i garaget i dagsläget :)

Jag tror du kommer bli väldigt nöjd. Min förra bil var en A6 3.0 TDI 204 hk -13 och jag var groteskt nöjd med den. Lätt den bästa bilen i sin klass, och det säger en hel del...

Nu svär jag lite i kyrkan men om någon vet hur man ska räkna på att lämna tillbaka förmånsbilen till förmån för ett lönepåslag ( pga ändring av resmönster/boende ) så vore jag tacksam för tips.

Nu svär jag lite i kyrkan men om någon vet hur man ska räkna på att lämna tillbaka förmånsbilen till förmån för ett lönepåslag ( pga ändring av resmönster/boende ) så vore jag tacksam för tips.

Korrekt sätt att räkna är att summera alla företagets kostnader för bilen (leasing, försäkring, skatt, etc) plus arbetsgivaravgiften på förmånsvärdet, och sen slå ihop allt det, och dra av arbetsgivaravgift (dela med 1,3142), så har du den bruttolöneökning du kan få utan att det kostar företaget något mer.

Ett ganska lätt överslag är väl att räkna med att de kan ge dig en bruttolöneökning motsvarande förmånsvärdet (egentligen kan de nog ge lite mer, men det är som sagt ett lätt sätt att räkna).

Fanns en väldigt bra uträkning i Auto Motor. Kan hända om du söker lite kan du finna den.
Annars tror jag du hittar en del på nätet.

Toppen