Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Men hos Veho, Segeltorp var allt sig likt igen. .......Inte ens en blick
Därefter går jag igenom CLS'n i 5 minuter utan att den som står 2 meter bredvid mig ens säger hej. Men det var väl viktigare att samtala med en kollega…..
Tack och lov att det inte var 4-Matic för då vet jag inte hur det gått :rolleyes:

Känner igen det där... Vad säger man... Ibland undrar man vad det är för "typer" som får jobba med sälj. Har också varit där några gånger och ingen har kommit fram och frågat ngt eller ens sagt hej... Och så vill de att man ska köpa en bil värd xxxk. Ordet service verkar inte existera i deras ordbok...

Är det någon som har tagit ut nya C-klassen eller 3-serie Gran turismo som tjänstebil än? Jag velar mellan C220 eller 320d GT och även om de är ganska olika så attraherar båda mig.

/Daniel

Vill man ha hjälp ska man hitta en ung hungrig nasare skulle jag säga. Värst är taxinasarna på Merca Akalla som inte ens lyfte på ögonbrynet när kollegan och jag skulle köpa 2 e-klasser på samma gång.

Vi åkte till Hedin i Uppsala och fick mycket bra bemötande.

Är det någon som har tagit ut nya C-klassen eller 3-serie Gran turismo som tjänstebil än? Jag velar mellan C220 eller 320d GT och även om de är ganska olika så attraherar båda mig.

/Daniel

GT'n med på min lista än så länge. Men f n, finns hos lokala handlarn enbart M-Paketutrustade. Och jag tror inte jag gillar den stolen. Stolen i nya C-Klass var väldigt trevlig. Men här fanns ingen kombi förrän nästa år.

Och så måste jag vänta in Grand Coupén som enligt uppgift dyker upp till mitten av Juni.

Jag fick min 320d GT i februari och har kört drygt 1500 mil mestadels på E4:an. Mycket nöjd med bilen än så länge. Stor rymlig cupé och bra väghållning. Inte jätteutrustad tyvärr men de är en 320d business edition, manuell låda, sportline, HiFi-högtalare och aluminiumpanel., Har du några specifika frågor du vill ha svar på så säg till.

Precis beställt en BMW 320d GT xdrive med Steptronic, Sportline, business advantage edition, PDC fram och dragkrok. Leverans 14 juli. Bilia Kungsbacka hjälpte till och fixade i väntan på bil hyrbil från sixt. 320d för 7200:- för en månad.Ska bli roligt att åka BMW igen var några år sen. Någon här som har erfarenhet av KCR box eller liknande?

Någon här som har erfarenhet av KCR box eller liknande?

Hade en fundering på att göra något på min förra, men besinnade mig. Brukar bara bli en massa trassel.
Finns (fanns) möjligheter att skrämma upp effekten även hos BMW.
Annars har du autopower.se att titta in på. Där brukar man kunna hitta mycket nyttigt

Precis beställt en BMW 320d GT xdrive med Steptronic, Sportline, business advantage edition, PDC fram och dragkrok. Leverans 14 juli. Bilia Kungsbacka hjälpte till och fixade i väntan på bil hyrbil från sixt. 320d för 7200:- för en månad.Ska bli roligt att åka BMW igen var några år sen. Någon här som har erfarenhet av KCR box eller liknande?

Hej. Jag körde en remap via ODB2 "Rica Sports tune" på min Volvo D5:a. Går helt jämt med en Saab 93 Aero Maptun Steg 3. Det var ju bara det lilla abret att 5:ans kolv smälte. Ridå. Rekommenderas alltså viss försiktighet skulle jag säga.

Jag gillar ju knappast nuvarande program från Volvo.

Men nu har jag fått upp ögonen för nya XC90. Om de kan göra den seriös som konkurrenterna borde den vara klart intressant. Med seriös menar jag saker som: Luftfjädring, inget haldexfusk, hög dragvikt på minst 3000kg osv.

Vad tror panelen om nya XC90?

Valley

Jag gjorde en vända i M135i xDrive på din inrådan tidigare här i tråden. Mumma! Tyvärr knarrar den i inredningen och känns ju inte premium nånstans. Men ack vilket leende man har på läpparna.

Toppen