Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Jag vet ju naturligtvis inte var alla forummedlemmar jobbar men... Det blir ju vanligare och vanligare att företag antar miljöpolicies... Och har de inte gjort det så lär de göra det... Miljöansvar har tagit karaktär av konkurrensfördel alltmer.... Nu blev tråden plötsligt våldsamt mycket tråkigare, men ändå... Vad ska man välja om man är hänvisad till en miljöbil som förmånsbil?

Jag vet ju naturligtvis inte var alla forummedlemmar jobbar men... Det blir ju vanligare och vanligare att företag antar miljöpolicies... Och har de inte gjort det så lär de göra det... Miljöansvar har tagit karaktär av konkurrensfördel alltmer.... Nu blev tråden plötsligt våldsamt mycket tråkigare, men ändå... Vad ska man välja om man är hänvisad till en miljöbil som förmånsbil?

Då är det väl bara att köra Tesla S - Vem som värnar om miljön kan säga emot det ?
Att sedan ett kundbesök tar några dagar extra med övernattningar och annat är ju bara att acceptera :rolleyes:

Annars är det bara tragiskt med alla dessa företag som ibland inte tänker längre än näsan räcker.
Många av oss som bor i bilen vet värdet av ha det bekvämt och att åka säkert. En liten miljöklassad sak är dessvärre värre att råka ut för en olycka i än en större sak. Dessutom är det väl tämligen bevisat att för oss som lägger många mil på landsvägskörning inte släpper ut speciellt mycket i jämförelse med dem som bara kör i sta'n.

Men, för att återgå till din fråga, E-klass hybriden är väl ett ganska bra alternativ. Men vad anser ditt bolag vara miljöbil ?
Och varför anser dem det ?

En annan som är så korkad gjorde just misstaget att smyga in och titta på en Cayenne........:)

Senaste ryktena jag hörde är desamma. Till en början med i a f. Skulle inte tro det dröjer länge innan den sitter där.
Hur skall man annars kunna slås med 63 AMG-modeller ?

Räcker det med kvalitet?? MB har väl bara gått utför sen de fick USA ägande som belastning 2007-2008 med allt vad det innebar med linjeanpassning och kvalitetsmål. Nu mer är ju MB vad Ford Taunus var på 70 talet. Sen har MB några toppmodeller som ser bra ut för ny-rika men hur många andra märken visar även upp kvalitet vid den prisklassen.. Jag kommer nog aldrig att bli MB ägare.

Många av oss som bor i bilen vet värdet av ha det bekvämt och att åka säkert. En liten miljöklassad sak är dessvärre värre att råka ut för en olycka i än en större sak. Dessutom är det väl tämligen bevisat att för oss som lägger många mil på landsvägskörning inte släpper ut speciellt mycket i jämförelse med dem som bara kör i sta'n.

Men, för att återgå till din fråga, E-klass hybriden är väl ett ganska bra alternativ. Men vad anser ditt bolag vara miljöbil ?
Och varför anser dem det ?
:)
Det finns fler alternativ.. Range Rover Hybrid heading to Frankfurt - Autoblog
om man nu är väldigt känslig för vad de rödgröna talibanerna tycker.. Men det är klart. Någon kan ju bli KRÄNKT över ditt bilval, och det finns ju de som tycker att du är ett svin som inte har en liten bil om du skulle krocka.

Räcker det med kvalitet?? MB har väl bara gått utför sen de fick USA ägande som belastning 2007-2008 med allt vad det innebar med linjeanpassning och kvalitetsmål. Nu mer är ju MB vad Ford Taunus var på 70 talet. Sen har MB några toppmodeller som ser bra ut för ny-rika men hur många andra märken visar även upp kvalitet vid den prisklassen.. Jag kommer nog aldrig att bli MB ägare.

:)
och vem kommer inte ihåg Scorpio 2,9. Märket som tog fel vi inte trodde fanns till en ny dimension.
Men, det är skillnad mellan MB och MB. När det gäller kvalitet är väl frågan om det någonsin byggts något bättre än SL och några olika AMG-versioner (CLK, CLS, mm) och om man ser till motor och drivlina, vad finns som är bättre ?

Det finns fler alternativ.. Range Rover Hybrid heading to Frankfurt - Autoblog
om man nu är väldigt känslig för vad de rödgröna talibanerna tycker.. Men det är klart. Någon kan ju bli KRÄNKT över ditt bilval, och det finns ju de som tycker att du är ett svin som inte har en liten bil om du skulle krocka.

Kommer bli ett trevligt år 2014 när det är dags att byta ;)
Och till er miljövänner kan jag säga. Jag ber inte om ursäkt !

Snart dags för mig oxo att börja de vad som finns på marknaden. Kör idag en Golf R DSG men kommer troligen att gå mot Land Rovers modell program nästa gång. Range Rover är väl den ultimata bilen för den som har råd.

Vad ska man välja om man är hänvisad till en miljöbil som förmånsbil?

Gör som jag - köp en egen.

Min "kompis" tidigare i tråden var inte så mycket kompis som FruAgehall som tittade på ett nytt jobb. Nu när allt är påskrivet och klart samt uppsägningen officiell så går det väl att prata om här. Hon blev erbjuden förmånsbil på nya stället med med kravet på under 120g/km i utsläpp vilket gör bilen riktigt tråkigt.

Därför köpte vi en SAAB 9-3 TurboX istället. 280HK och en jädra massa vrid samt diffar så det räcker till och blir över. Utsläpp? Tja en del. Rolig att köra? Jajjamen!

Exakt mitt problem också - tjänstebilsmodellen som erbjuds är helt sonika inte i min stil, alltså äger jag bilen privat istället. Och nu när vi byter från en E92 till F30 så kan jag säga att det är rätt skönt att slippa bry sig i om man kan eller inte kan slänga på någon cool grej som HUD eller liknande....!

Toppen