Danni Efraim skrev:Jag håller med om att det är ett problem med återförsäljarna och serviceställena. Men det finns en del bra alternativ också. Återförsäljaren här i Göteborg är kass men de som ligger i Lerum och Alingsås är från vad jag hört långt mycket bättre (jag köpte faktiskt min nya bil i Alingsås trots att det är en halvtimmes körning härifrån). Och på servicefronten finns det alltid oberoende med auktoriserade verkstäder som Mechanum.DQ200-lådan är ett stort problem. Min EcoFuel började uppvisa problem med den innan jag bytte bort den också. Men jag som köper nya bilar och oftast hinner byta bort dem innan garantin försvinner oroar mig inte jättemycket för sånt. Oljeförbrukningen är definitivt imponerande - min 3,6:a har käkat ca 1 liter per 1000 mil.Klicka för att utvidga...
Inte för att vara den, men det finns ingen bilåterförsäljare av nya bilar alls i Lerums kommun längre, de är bra i Alingsås, ingen snack om det och det gäller de flesta märken. Upplever också Mechanum bra, i alla fall i Partille.