Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Nu känns det i mitt tycke rätt irrelevant att jämföra en kraftigt prissänkt A6 med en Volvo till listpris. Som jämförelse kan jag nämna att rabatten mot listpris på min V70 hamnade på 93.000:-

Edit: skulle ha citerat inlägget ovanför ditt.

Vilken modell pratar vi om ? Och var det en lagerbil ?
Vet att det finns några T6:eek:r som står och skräpar med rabatter på över 100K

Och nu var sista tillägget gjort på X3:an. Vet i smurfen om man klarar en sinnesundersökning :p
Produktionsstart V35 och prel. leveransvecka V45 :( Känns lite tungt att veta att första resan bär till däckverksta'n för vintersulor.

Låter väldigt trevligt. Du har säkert något industriområde eller stor parkeringsplats att testa den på till vintern :)
Men, detta verkar inte vara en lagerbil, eller ?
Du måste gjort en otroligt bra affär ! :p

Industriområde? Det räcker med dagishämtning och riktigt med snö :)

Ingen lagerbil, nybeställning som levereras i början av Oktober om allt går bra.

Produktionsstart V35 och prel. leveransvecka V45 :( Känns lite tungt att veta att första resan bär till däckverksta'n för vintersulor.
En vän till mig fick sin X3:a 4 veckor tidigare än preliminära datumet så du får hålla tummarna så kanske du har bilen i v40-41 ;)

Industriområde? Det räcker med dagishämtning och riktigt med snö :)

Ingen lagerbil, nybeställning som levereras i början av Oktober om allt går bra.
Helt otroligt vilken rabatt på en beställningsbil

Och jag får hoppas man ringer V40 och säger att den står på plats.

Hm.. Sneglar lite på en BMW 320D GT xDrive Business advantage. Ni som plockat ut GT:n, har ni lyckats få till några bra priser på den - går det att deala något?

I övrigt - är ni nöjda och glada med den? Funkar som en familjebil (behöver inte släpa på barnvagn längre)?
Alltid varit lite tveksam till BMW, tycker märket har lite "fel" stämpel. Men inser att jag måste byta upp mig, och det är nog en BMW eller en Audi som gäller.

Och nu var sista tillägget gjort på X3:an. Vet i smurfen om man klarar en sinnesundersökning :p

Min förra e-klass levererades för snart 2 år sedan just på vintersulor. Man åker ut och så fort som möjligt till J Sandell för lackförsegling. Sedan kan misshandeln börja.....huvva - inte lätt för en bilgalning att se vägsaltet spridas ut....!

Nya e-klassen kommer v. 37 - så då får allt vinterostarna bo i skuffen på hemresan. :)

På tal om det: Vilka vinterdäck kör ni på? Jag har Merca 17' alu org med Hakka R på nuvarande och kommer ha dito fälg med Hakka R2 på nya bilen.

Hm.. Sneglar lite på en BMW 320D GT xDrive Business advantage. Ni som plockat ut GT:n, har ni lyckats få till några bra priser på den - går det att deala något?

I övrigt - är ni nöjda och glada med den? Funkar som en familjebil (behöver inte släpa på barnvagn längre)?
Alltid varit lite tveksam till BMW, tycker märket har lite "fel" stämpel. Men inser att jag måste byta upp mig, och det är nog en BMW eller en Audi som gäller.

Du lär bli nöjd. Bästa innerutrymmen av 3-och 5-serie.
Låg som ett strykjärn på Värmländska och norska grisvägar.
4-hjulsdriften inte sämre än Audis
Finns med ett grundpaket - Advantage el Business, som har bra grundpris

Slå till :)

Min förra e-klass levererades för snart 2 år sedan just på vintersulor. Man åker ut och så fort som möjligt till J Sandell för lackförsegling. Sedan kan misshandeln börja.....huvva - inte lätt för en bilgalning att se vägsaltet spridas ut....!

Nya e-klassen kommer v. 37 - så då får allt vinterostarna bo i skuffen på hemresan. :)

På tal om det: Vilka vinterdäck kör ni på? Jag har Merca 17' alu org med Hakka R på nuvarande och kommer ha dito fälg med Hakka R2 på nya bilen.

Övergett lackförsegling och gått över på "Pro Solve" Har inte tillstymmelse till hajskinnslack längre. Men så är det tvätt 2-3 ggr månaden m P S avfettning

Annars börjas det m montering av stänkskydd - otroligt effektivt mot blästring av tröskelsidor.

Och vad gäller däck. Hakka 8 - RFT dubbade på BM-vinteralufälg.
Men i år tror jag att jag kommer gå för Conti winter..... Utan dubb

Toppen