Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Det hoppas jag att herrn gör ;)

Fick ytterligare ca 50k för den bil jag byggde, efter Sports Edition rabatten.

Exakt! Dessa rabatter gör i många fall att Volvo ÄR dyrare i den mån dom ens kan ställa nåt motsvarande på startlinjen. Tidigare i denna tråd har ju jag varit tämligen ensam om att hävda detta - kul att nån mer visar att det går.

Exakt! Dessa rabatter gör i många fall att Volvo ÄR dyrare i den mån dom ens kan ställa nåt motsvarande på startlinjen. Tidigare i denna tråd har ju jag varit tämligen ensam om att hävda detta - kul att nån mer visar att det går.

Jag har faktiskt inte kollat vad en Volvo kostar. Har en V70 idag som jag inte är alls nöjd med och därav så har det aldrig varit intressant att ens kolla priset. Fick bli en Audi denna gång :)

Hur mycket mer rabatt gick det att klämma ur? Audi själva ger direkt 114.200 kr rabatt på listpriset.

Visa bifogad bild 26905

Sh*it man skulle bo i Sverige!
Skærmbillede 2014-07-25 kl. 21.06.07.jpg
(Basis modellen)

Med dagens valutakurs koster den du viser 353.137DKK....

Jag har faktiskt inte kollat vad en Volvo kostar. Har en V70 idag som jag inte är alls nöjd med och därav så har det aldrig varit intressant att ens kolla priset. Fick bli en Audi denna gång :)

Nu känns det i mitt tycke rätt irrelevant att jämföra en kraftigt prissänkt A6 med en Volvo till listpris. Som jämförelse kan jag nämna att rabatten mot listpris på min V70 hamnade på 93.000:-

Edit: skulle ha citerat inlägget ovanför ditt.

Inte varit med om att Volvo kunnat matcha någonting i motsvarande mån. Undantaget när jag köpte min XC90 och lokala handlaren var tvungen att bli av med bilen som varit reggad 1 år tidigare.
Den var sankt med nästan 100 papp.

Annars är och förblir min uppfattning att Volvohandlare lever i en allt för drömlik värld vad gäller sina bilar

Nu känns det i mitt tycke rätt irrelevant att jämföra en kraftigt prissänkt A6 med en Volvo till listpris. Som jämförelse kan jag nämna att rabatten mot listpris på min V70 hamnade på 93.000:-

Edit: skulle ha citerat inlägget ovanför ditt.

Du kan jämföra hur du vill - men bottom line är att tyskarna just nu drar ner byxorna längre och kan därmed matcha Volvo i absoluta tal prismässigt. Problemet är att Volvo inte kan matcha tyskarna i produktmässigt.

Jag hoppas de får till kommande plattform så de kan lyfta produkten - men mer betalt kan de nog knappast ta.....?

Då så, då var bilen beställd :) Blev en A6 Allroad med leverans i oktober. Hoppas att det snöar på riktigt i vinter :D

Låter väldigt trevligt. Du har säkert något industriområde eller stor parkeringsplats att testa den på till vintern :)
Men, detta verkar inte vara en lagerbil, eller ?
Du måste gjort en otroligt bra affär ! :p

Toppen