Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Det ena behöver inte hindra det andra....!

mvh

T.o.m. så att jag måste ha en "vanlig" bil registrerad för att ha möjligheten att entusiastförsäkra de andra. Sitter och väntar mot 2015 - har två modeller anno 1995 som känns lockande :)

Halvt off topic, men ska hålla mig på banan i fortsättningen :eek:

Tack för ditt svar, det var uttömmande :)

Skall försöka ta mig ner för provkörning i veckan men just nu lutar det åt GT. Skulle även kunna tänka mig en 4-serie och behålla V60n som packåsna. Fast 3-serie touring är ju också snygg.. Dessa val.. :)

Hittade inte charmen med BMW som så många andra gör. Provkörning av 320d T och GT upplevdes som vilken annan bil som helst. Var absolut inget fel på dem men jag ser inte heller charmen. Varken lyxigt eller sportigt i min mening. Instrumenteringen tyckte jag var fantastiskt tråkig. Audi låg ganska bra till. De har ett trevligt businesspaket både till A4 men framförallt A5 som är en kanontrevlig bil. Till slut blev det en S60 D5 Aut AWD Business Summum Sport... Uppskattar den extra utrustningen man får råd med i en Volvo kontra Audi / BMW och jag gillar verkligen deras infotainmentsystem, det är ganska långt före konkurrenterna. Dessutom har jag vant mig vid dieselvärmaren som man styr från mobilen, ngt som inte går att få i Audi / BMW. Sån är jag :)

Volvo hade ju också en trevlig facelift till MY14. Men visst kan även de dra iväg i pris. Chefen lyckades få en XC60 att kosta 570.000 kr efter prut. Då var den ändå inte helt fullmatad.

Hittade inte charmen med BMW som så många andra gör. Provkörning av 320d T och GT upplevdes som vilken annan bil som helst. Var absolut inget fel på dem men jag ser inte heller charmen. Varken lyxigt eller sportigt i min mening. Instrumenteringen tyckte jag var fantastiskt tråkig. Audi låg ganska bra till. De har ett trevligt businesspaket både till A4 men framförallt A5 som är en kanontrevlig bil. Till slut blev det en S60 D5 Aut AWD Business Summum Sport... Uppskattar den extra utrustningen man får råd med i en Volvo kontra Audi / BMW och jag gillar verkligen deras infotainmentsystem, det är ganska långt före konkurrenterna. Dessutom har jag vant mig vid dieselvärmaren som man styr från mobilen, ngt som inte går att få i Audi / BMW. Sån är jag :)

Dieselvärmaren via mobilen skulle jag ha svårt att vänja mig av med.

Som vanligt är ju knepet att lurpassa på lagerbilar. En lagerbil som redan är registrerad står och tickar rätt bra och kan få svetten att tränga fram i pannan på vilken säljchef som helst....

Pruta på - hej och hå!

mvh

BMW-handlarn i stan hade en 3-serie GT i butiken som kund aldrig hämtat ut. Pris 700.000. Allt är relativt

Jo, men då pratar vi ett "fint" märke och en rätt häftig modell. Som jag ser det, skulle jag inte ta emot en XC60 om jag fick 500k för att ta den. En BMW skulle jag iaf ta emot utan kostnad...

Kände lite samma sak. Åkte med en vän som kom med en helt ny BMW. Så är det inte ens elstolar orginal i en bil för 350k. Och någon speciell bil var det verkligen inte tal om. Kändes som vilken bil som helst.

Toppen