Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Niclas.J

Medlem
Då var det snart dags för årsförfallodag på BMW'n och jag körde en test hos Trygg mot BMW Originalförsäkring.
4 papp dyrare. Blir inte klok på detta. Och hos Länsförsäkringar gick det inte att få pris på nätsidan....

Jag kunde inte heller få pris online hos LF till min BMW, men det visade sig vara värt att skicka iväg en förfrågan då deras pris var klart bäst.
 

AtleFlyg

Medlem
Är det någon som


Annars får du en Jaguar F-pace för 5995:/mån


F-PACE D240 AWD AUT
ULTIMATE EDITION
PRIS FRÅN 5 995 KR/MÅN*

I F-PACE ULTIMATE EDITION INGÅR BL.A:

- 19-tums lättmetalfälgar
- Navigationsystem Pro
- Elinställbara framstolar med Taurus läder
- Panoramaglastak
- Keyless
- Xenonstrålkastare med LED-signum
- Cold Climate pack med uppvärmbart fram och baksäte samt ratt
- Parkeringshjälp bak
- Filbytesvarning
- Meridian ljudsystem
- 2-zons klimatanläggning
- R-Sport karosspaketet
- Dimljus fram
- Växlingspadlar i svart
- LED-lampor bak
- Black Gloss Takrails
- Mörktonade rutor
- Elektrisk fällbart baksäte

Köper någon dieselbil?
 

AtleFlyg

Medlem
Jajamänsan. Men nu börjar jag fundera på bensin.

Jag med. Visst kan man köra operationell leasing eller garanterat restvärde men man vill ju inte bli utestängd pga någon miljömupps dåliga beslut och inkompetens.

Just nu lutar det åt en bensinare. Kör alldeles för lite för att en ren elbil ska löna sig för mig.
 

JohnR

Medlem
Jag kör faktiskt också bensinare, och kommer nog även göra det nästa gång jag byter tjänstebil, förutsatt att chefen låter mig runda policyn även denna gång. Men nu använder jag bilen väldigt begränsat, tjänsteresorna är mest ToR Arlanda, vilket inte är många mil på ett år.
 

Valley

Medlem
Jag med. Visst kan man köra operationell leasing eller garanterat restvärde men man vill ju inte bli utestängd pga någon miljömupps dåliga beslut och inkompetens.

Just nu lutar det åt en bensinare. Kör alldeles för lite för att en ren elbil ska löna sig för mig.

Den dagen jag kommer 70 mil på en laddning, sommar som vinter. Då blir det intressant med elbil för en annan som det är nu.
 
Toppen