Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Niclas.J

Medlem
Fick i vanlig ordning 2 veckors "Rulla-ut-försäkring" men blev lite förvånad idag när jag fick förslag från BMW Originalförsäkring som var skitdyra. Jag har tagit ut 5-6 nya BMW genom åren och deras originalförsäkring har alltid var överlägset billigast, idag vann Länsförsäkringar med ca 2500kr/året.

Har också kört BMW Originalförsäkring tidigare men deras, och många andras, förslag var hutlösa när jag hämtade ut min M140i i våras. Undantaget just Länsförsäkringar, som låg på en normal och prisvärd nivå. Vet inte om det har med de senaste årens stöldvåg mot BMW att göra, men inte omöjligt...
 

Valley

Medlem
Tog och körde en väldigt snabbkoll med Trygg H, eftersom min försäkring löper ut om några månader.
Nästan 5 papp lägre enligt nätkollen :eek:

Måste ta en rejäl kontroll verkar det som.
 

Valley

Medlem
Blev inte 5.000 men nästan 4.000 lägre årspremie hos Trygg Hansa.
Verkade som man körde en liten kampanj + extra rabatt för att jag har Trygga Firman-försäkring

Tack @Ozz för att du väckte försäkringsbjörnen:)
 

majer

Medlem
Samma här. Jag jämförde BMW originalförsäkring mot Trygg-Hansa och det blev 10 000kr lägre årspremie för min M235i till Trygg-Hansas fördel.
 

Valley

Medlem
Då var det snart dags för årsförfallodag på BMW'n och jag körde en test hos Trygg mot BMW Originalförsäkring.
4 papp dyrare. Blir inte klok på detta. Och hos Länsförsäkringar gick det inte att få pris på nätsidan....
 

MrDollar

Medlem
Jag hade tidigare en 750Li x-drive årsmodell 2012, där var BMW Originalförsäkring/IF ca 15.000 billigare än både Trygg Hansa och Folksam...
Då var det snart dags för årsförfallodag på BMW'n och jag körde en test hos Trygg mot BMW Originalförsäkring.
4 papp dyrare. Blir inte klok på detta. Och hos Länsförsäkringar gick det inte att få pris på nätsidan....
 
Toppen