Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Huv och lucka säger inte allt. Det finns pkt för det. Dock ser stolen rätt ut men för att vara 100% måste du öppna huven. Men vi får lita på Ozz :). Jaja jag är Insnöad på BMW
Jag går precis i tankarna på en BMW jag med. Tyvärr ingen fyrserie utan en 520 touring.
Hade inte gjort ont med en M men det kommer inte företaget gå med på. :)

@Rebel Blev ju nyfiken på vad för paket som ger M-huven? :)

Oh herre m4 är ju en våt dröm!
Själv fick det bli en 420d Grand Coupe med sportpaket :)
Jag ser verkligen fram mot leveransen!

Jag går precis i tankarna på en BMW jag med. Tyvärr ingen fyrserie utan en 520 touring.

Det finns individal sport pkt till toppmodellen förr 335 nu borde det bli 340 när den kommet med huv och lucka och lister. Det finns att beställa i tysklan och usa vet ej om sv känner tillden

Vad jag vet finns ingen huv som tillbehör i något paket. Blir att satsa på en riktig M :p

Min erfarenhet är precis tvärt om men så kan det vara. (Motivering nedan, men det jag tänker på är när vi sålde några gas VW Passater som vi gick på en rejäl mina på via finansiell leasing då restvärdet låg extremt mycket lägre än våra beräkningar 24 / 36 månader tidigare)

Vi ser stora fördelar att slippa fundera på restvärden och vilka modeller som är lämpliga att sälja vid vissa miltal m.m. Här har vi en fast driftkostnad som vi vet i förväg och eftersom vi kör varianten med löneavdrag så är en ju kostnadsneutral för företaget då överskjutande kostnad regleras via den anställdes lön.

Sen håller jag med dig i sak att operationell leasing är dyrare än finansiell leasing, men det ligger ju i dess natur om man vill spegla risken att förlora pengar (samt möjligheten att tjäna) över på leasinggivaren.Det gamla uttrycket "Det finns inga gratisluncher" gäller även här, någon måste betala...

Det är även absolut som du skriver att det går att köra lönereglering även vid finansiell leasing.

Leasingbolag har dessvärre en allt för otrevlig vana att ta höjd för både pest och kolera när man sätter sitt restvärde.
Man lärde sig den dyra vägen när Saab slog sig i och man satt med helt vansinnigt felvärderade kontrakt för ett mycket stort antal bilar.
I det fallet var det roligt att ha bilarna på operationell leasing

En tjänstebil gjord för att längta efter tjänsteresor med "något" högt förmånsvärde.
Jag har haft mina tre senaste bilar som privata tjänstebilar men med ett förmånsvärde på 7800kr för min nuvarande BMW 335a så valde jag att köpa ut den från mitt bolag i somras. Det är helt enkelt inte ekonomi i att ha en dyr bil som privat tjänstebil för mig. Nya M4an har jag köpt privat då den hade haft ett extremt förmånsvärde, får väl se om jag ångrar mig när vagnskadegarantin går ut och jag får pynta försäkringen privat om ett par år...
Nice. Den är ju så otroligt rolig att köra runt i. Blev det keramiska skivor så du kan köra bana också ?
Nej, keramiska bromsar och drivers package är den extrautrustningen jag valde bort, intresserar mig inte ett dugg att köra bana. Det plockade på rejält ändå och med tanke på att M4an är ganska välutrustad "naken" så fick det räcka med all annan extrautrustning till en kostnad av drygt 250K :)

Huv och lucka säger inte allt. Det finns pkt för det. Dock ser stolen rätt ut men för att vara 100% måste du öppna huven. Men vi får lita på Ozz :). Jaja jag är Insnöad på BMW

@Rebel Jag skall öppna huven och ge dig en bild nästa vecka :)
@Rebel Det fanns lite mer grejer än vanligt under huven så jag har nog inte blivit lurad ;)
Fick även på mina personliga skyltar och premiärturen på ca 3 mil gick utan komplikationer, vilken bil...!
motor.jpg

xx.jpg

Toppen