Senaste nytt

Tjäna på resan?

Att sälja kläder, skor, väskor och liknande på tradera/blocket känns väl ganska lönlöst. Det finns på tok för många som gör det redan och det går inte att tjäna några pengar på det, om du ens lyckas sälja något över huvud taget. Jag har försökt sälja sådana saker när jag har köpt fel storlek/modell och det har aldrig gått - jag har aldrig blivit av med det trots dumpade priser långt under inköpspris (som redan var lågt pga utlandsköp). Att däremot köpa apple-prylar och sälja har jag lyckats bra med. Apples produkter är förhållandevis dyra i hela Europa (jämfört med USA/Asien) och andrahandsvärdet är alltid mycket högt. Folk tycks inte bry sig om garantier etc när man säljer på blocket eftersom de tror att allt är lugnt bara man har kvitto. Man kan tjäna någon tusenlapp på iphones och ipads, men det gäller ju som tidigare nämnt att hitta rätt timing och köpa när det har kommit någon ny produkt där efterfrågan är hög. Passa på när iWatch släpps så går det nog att finansiera resan med hjälp av den. Den är ju liten och lätt att ta med, så då går det att komma upp i lite volymer. Att spara förpackning och kvitto är ett måste om det ska gå att få ut några pengar vid försäljning.

Min fru tvingar mig ta hem en jävla barnvagn från USA. 7500kr i USA - 11000kr i Sverige.

Hahahaha det har jag också gjort. Köptes innan födseln så vi hade inget barn att frakta i den, men vi fick ändå ta med den utan extra kostnad på flyget (LH) eftersom agenten inte hade koll. Vi monterade ihop den och körde ett varv runt kvarteret innan vi åkte hem med den så att den skulle se åtminstone lite använd ut. Kan vara bra att köpa en väska till den också.

Njea, är glad och stolt pappa redan men tycker väl de 6st vagnar vi redan har räcker. ;)
Sedan är det väl inte den smidigaste varan att dra runt på.

För sex-sju år sedan kunde man tjäna mycket på att köpa en handhållen gps. Strax över 3.000 kr i USA jämfört med 7.000 kr här hemma.

Låter som frugan är med på ett annat forum? Optimerar vagnsparken?

Jo det kan man väl lugnt säga. Enda fördelen med det är väl att det finns både en förståelse och acceptans för mitt intresse och varför det dimper ner guldkort efter guldkort hemma hos oss i brevlådan :)

Möjligtvis Converse skor. I Storbritannien kostar dessa runt 300kr, medan de i Sverige säljs för 700kr och uppåt. Samla ihop några polare som vill ha nya Converse, och erbjud att köpa ett par åt dem för 400kr. Du gör med andra ord 100kr i vinst per par, och får du ihop 15 polare som vill ha nya skor så har du flygbiljetten till London betald :)

Förutsätt att du som självfallet är Student reser med FR, så du behöver inte ens 15 vänner. Bokar du när det är billigt=5 vänner, sen en extra för checkat bagage. Det är ju trots allt FR som man reser med.

Toppen