NiNE
Medlem
Att sälja kläder, skor, väskor och liknande på tradera/blocket känns väl ganska lönlöst. Det finns på tok för många som gör det redan och det går inte att tjäna några pengar på det, om du ens lyckas sälja något över huvud taget. Jag har försökt sälja sådana saker när jag har köpt fel storlek/modell och det har aldrig gått - jag har aldrig blivit av med det trots dumpade priser långt under inköpspris (som redan var lågt pga utlandsköp). Att däremot köpa apple-prylar och sälja har jag lyckats bra med. Apples produkter är förhållandevis dyra i hela Europa (jämfört med USA/Asien) och andrahandsvärdet är alltid mycket högt. Folk tycks inte bry sig om garantier etc när man säljer på blocket eftersom de tror att allt är lugnt bara man har kvitto. Man kan tjäna någon tusenlapp på iphones och ipads, men det gäller ju som tidigare nämnt att hitta rätt timing och köpa när det har kommit någon ny produkt där efterfrågan är hög. Passa på när iWatch släpps så går det nog att finansiera resan med hjälp av den. Den är ju liten och lätt att ta med, så då går det att komma upp i lite volymer. Att spara förpackning och kvitto är ett måste om det ska gå att få ut några pengar vid försäljning.