Jag störs inte nämnvärt av bubblan, däremot finner jag det irriterande att den resulterande sängen är så låg. Om man inte vill bli misstagen för ett pervo gör man bäst i att vända bort blicken när flygvärdinnor går förbi..
Det är ingen tvekan om att jag fått helt nya perspektiv (bokstavligt talat) på business class sedan jag började fråga här
Alltså...det var ju inte lite svar som hade trillat in - jag kan inte svara på allt men har läst alla svar minst 2 gånger, tackar så mycket!
agehall: Förstår hur du menar med tidig incheckning dagen efter, men för att utnyttja fördelarna med business till max känns inte det aktuellt - då hade man ju lika gärna kunnat sova ut där efter ett ekonomiflyg. Jag försöker tänka efter när jag har varit som mest sugen på att hoppa fram på andra sidan skynket under alla mina resor och longhaul nattflyg vinner nästan alltid...
Intressant med miles-räknaren på BA/OW också, framför allt för den förra tråden jag startade om statuspoängintjäning. Dock känns OW fortfarande lite väl överkurs för en "låtsas-FF" som mig. Svårt att behålla status där om man inte reser mycket och ofta. Nåja, BA är fortfarande ett av de allra intressantaste alternativen i den här tråden. Jag får en känsla av att de i princip alltid ligger bland de lägsta i pris på business longhaul också.
Har som sagt fått väldigt mycket info nu, men det finns några pusselbitar jag saknar fortfarande;
-- Det verkar vara ont om erfarenhet av flyg mot Latinamerika. Om någon har tips på bra bolag förutom BA här vore det kanon. Har t.ex. så sent som i förrgår sett att IB tydligen har "platta" säten (vornesitzen.de) men de har ju inget kanonrykte här. Hur är TP, TAM, Aeromexico, LAN, Aerolineas Argentinas etc.?
--Finns det något smart söksätt för att hitta det fåtal flyg som går västerut nattetid, som t.ex. detta?
Iberia – Flug 6401 12:15 Std.
Start Do 0:40 MAD Madrid, Spanien
Landung Do 5:55 MEX Mexiko-Stadt, DF, Mexiko
Business | Airbus A340 (Großraumjet) | 12:15 Std.
Tillägg: ALU: Tackar för Qantas-infon. Hade jag mer obegränsade resurser skulle A380 med dem till Australien vara ett mycket starkt alternativ. Men definiera "överkomliga priser"...jag har inte sett någon kampanj från dem och deras standardpriser verkar ligga en bra bit över 3000 €..
Tillägg 2: Har ni någonsin sett kampanjpriser från ANA..? Ja jag tänker på 787, vad annars

Helst inte till Japan i sig då vi var där väldigt nyligen. Manila kanske...andra Pacific-mål?
Tillägg 3: Air NZ som också diskuterats här är även det mycket lockande, men liksom Qantas gäller då att det måste vara ett kap prismässigt, för då handlar det väl bara om destinationer som ligger > 10 000 miles bort? Någon gång ska jag till Tahiti/Bora Bora, men jag är lite rädd för att få storhetsvansinne redan nu