Senaste nytt

Tips för ny Amex Platinum-användare

Berglund

Medlem
Enligt Amex kundtjänst så gäller förmånerna även extrakortsinnehavaren - med undantag för 3rd Floor hos Scandic! Detta gäller enbart huvudkortsinnehavaren, fått samma svar från tre olika medarbetare, varav en är min ”särskilda handläggare” som jag haft mycket kontakt med. Hon verkar skärpt och pålitlig.
 

Tonton

Medlem
Enligt Amex kundtjänst så gäller förmånerna även extrakortsinnehavaren - med undantag för 3rd Floor hos Scandic! Detta gäller enbart huvudkortsinnehavaren, fått samma svar från tre olika medarbetare, varav en är min ”särskilda handläggare” som jag haft mycket kontakt med. Hon verkar skärpt och pålitlig.

Bara för det så måste jag testa detta! Återkommer i frågan ;)

Edit: Vad störande med följande: "För att bli uppgraderad till Scandic Friends Level 3, kontakta Platinum Service på 020-56 55 55 (knappval 4)."

Alla andra statusar går att fixa online utan att ringa.
 
Last edited:

Grusja

Medlem
Alla andra statusar går att fixa online utan att ringa.

Lite it-strul här med. Min man som har extrakortet får alltid samma felmeddelande när han försöker ordna någon status online. Det rör sig om något tekniskt fel som tar tid att fixa (har varit så i flera månader).

1.png
 

CoooC

Medlem
Har någon lyckats enrolla ett befintligt konto hos Hertz? När jag går via enroll-sidan hos Amex så landar jag bara i ett formulär för att skapa ett nytt Hertz-konto.
 

Flyer722

Medlem
Har någon lyckats enrolla ett befintligt konto hos Hertz? När jag går via enroll-sidan hos Amex så landar jag bara i ett formulär för att skapa ett nytt Hertz-konto.
Tryck på vilkor sen kolla vilket CDP nummer du har och ange den när du skapar konto hos hertz. När anmälan är slutförd ska det stå något i stil med AMEX Platinum
 

ESGP

Medlem
Men jag har redan ett befintligt konto hos Hertz. Måste jag skapa ett nytt?
Hade precis samma problem som dig och kundtjänst på Hertz hjälpte mig över telefon, gick väldigt smidigt! Sa att jag har numera ett Amex Platinum där five star ingår, redan under samtalet uppdaterades status på min profil
 
Toppen