Senaste nytt

Tips för ny Amex Platinum-användare

Såhär ska det alltså se ut:

upload_2019-1-17_17-48-2.png

upload_2019-1-17_17-48-13.png

Har en fråga kring extrakortinnehavare och försäkring (specifikt hyrbilsförsäkringen). Min bror skall få ett extrakort från mitt Platinum, dock guldkort då frugan har platinumet.

Gäller ”min” Platinumförsäkring även för brorsan om han väljer att boka resan inkl. Hyrbil på sitt guldkort han fått av mig? Jag är alltså inte med på resan.

Fick ett JA enligt kundtjänst men vi alla vet hur det kan vara med det där...

Har ett Amex platinum som jag funderar på att säga upp. Mina rewardspoäng försvinner väl inte om man säger upp kortet? Tänkte vänta och se om det kommer någon växlingskampanj till Eurobonus

Kunde inte motstå pågående kampanj så nu har även jag signat upp för Platinum. En sak jag inte riktigt blir klok på är om det är idé att knyta mina hotellprogram på Amex-sidan om jag redan har den status som man kan få, speciellt Hilton Gold och Radisson Gold. Hilton kommer jag tappa efter mars om jag inte kopplar, så den är väl bara att aktivera antar jag. Avis har jag redan President-nivå på, så det kanske till och med är dåligt att koppla mot Amex-kontot?

Vet inte om de går att värva sig själv men värva går kanon att bli värvad av familjemedlem eller någon annan nära
Går i liknande tankar, tänkte värva respektive som idag har Amex Platinum extrakortet till SAS Amex Elite, gäller "bjud in"-erbjudandet (225 000 Membership Rewards + 22 500 Eurobonus extrapoäng) då?

Toppen