Senaste nytt

Tips för ny Amex Platinum-användare

Hade precis samma problem som dig och kundtjänst på Hertz hjälpte mig över telefon, gick väldigt smidigt! Sa att jag har numera ett Amex Platinum där five star ingår, redan under samtalet uppdaterades status på min profil

Återkopplar Hertz tillbaks till Amex också så att den gröna ringen blir markerad och att medlemsnumret syns på enrollsidan?

Verkar inte gå att göra det själv. Kundtjänst rekommenderas! De hjälpte mig via mail :)

42EFA3A8-0AD8-47C1-99EB-E8B364E8D371.jpeg

4D99F4F8-DE71-4739-B10A-E270D7C13AFF.jpeg

Attachments

• FDEDDD1C-F8DE-458C-B6D0-EADADAC5DBCE.jpeg
    FDEDDD1C-F8DE-458C-B6D0-EADADAC5DBCE.jpeg
    47,9 KB · Visningar: 448
Hade precis samma problem som dig och kundtjänst på Hertz hjälpte mig över telefon, gick väldigt smidigt! Sa att jag har numera ett Amex Platinum där five star ingår, redan under samtalet uppdaterades status på min profil

Var hittar du status på din profil?

Var hittar du status på din profil?
Min status i profilen är "Gold Plus Rewards Five Star". Jag är inte så säker på att det räcker med att bara ange CDP-koden, helt övertygad om att kundtjänst gjorde ytterligare handpåläggning för att få till det med rätt statusnivå. Jag kan också utan problem växla mellan SAS Guld-CDP och AMEX Platinum CDP. Kvinnan i kundtjänst tipsade om att testa båda inför bokning då det ibland kan skilja sig mellan erbjudandena, dock är Amex CDP konsekvent bäst avseende pris och utbud tycker jag. Dock skulle tydligen SAS Guld-CDP krävas för att få eurobonuspoäng...

Det ändrade ej min status. Kundtjänst var tvungna att själv ändra den. Gjorde enligt dina bilder och väntade en vecka. Efter denna tid hade ingen skillnad på status skett. Kundtjänst bekräftade att det ej räckte utan ändrade statusen manuellt.

Koden kan egentligen alla använda.

Konstigt, detta ändrade min status utan att ringa in till kundtjänsten. Den ända status som man ska ringa in är ju för scandic.

Konstigt, detta ändrade min status utan att ringa in till kundtjänsten. Den ända status som man ska ringa in är ju för scandic.

Pratade med Hertz kundtjänst idag och de bekräftade att enda sättet att bli Five Star är att ringa in till deras kundtjänst som uppgraderar manuellt i systemet. Att ange CDP-nr räcker bara till att få vissa rabatter...

upload_2019-1-17_17-38-5.png

Toppen