Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

hendberg

Medlem
Ska ringa idag och försöka hitta biljetter imorgon... hoppas hoppas till mexico city, trött på medioker champagne och vanlig business :)
Försök att sätt dig på ovanvåningen om du kan. Där var det rätt tomt och lugnt på min t/r senaste veckan. Maten medioker, vinerna var ok och servicen ok. Men det var väldigt skönt att sitta däruppe.
 

Oscaro

Medlem
Har en resa till Washington 6e april med Lufthansa business som jag bokade med poäng och 2-4-1 tillsammans med min sambo, vad är sannolikheten att det släpps 2 biljetter till first? Bara att glömma?
 

Senator

Moderator
Har en resa till Washington 6e april med Lufthansa business som jag bokade med poäng och 2-4-1 tillsammans med min sambo, vad är sannolikheten att det släpps 2 biljetter till first? Bara att glömma?

Jag skulle säga obefintlig om inte flera av de sju passagerna som har bokat sig på flighten bokar om. Just nu säljer Lufthansa bara en plats till fullt pris:
LH F.PNG
 

travellerrr

Medlem
Ska resa FRA-IAH (LH440) den 4/4 och har bara lyckats boka economy (poäng) med förhoppning att det släpps F (747-8i). Ser ut att vara 4 bokade platser i detta nu (av 8).

1: När ska man börja ringa och se om det släpps några fler biljetter i F?
2: Är det fortfarande 14 dagar eller är det precis dagarna innan?
3: Ser ut om det är gott om plats i Business men som sagt inga lediga platser om man ser på SAS bonusresa med Star Alliance (hemsida), någon som har koll på om de kommer släppa fler och i så fall när?
4: Har som sagt X-class just nu och i SAS-appen står det att inte bagage ingår, stämmer verkligen det? Ingår det generellt inte bagage på bonusresor eller är det i så fall bara X?

Tack!
 

MrRob

Medlem
Ska resa FRA-IAH (LH440) den 4/4 och har bara lyckats boka economy (poäng) med förhoppning att det släpps F (747-8i). Ser ut att vara 4 bokade platser i detta nu (av 8).

1: När ska man börja ringa och se om det släpps några fler biljetter i F?
2: Är det fortfarande 14 dagar eller är det precis dagarna innan?
3: Ser ut om det är gott om plats i Business men som sagt inga lediga platser om man ser på SAS bonusresa med Star Alliance (hemsida), någon som har koll på om de kommer släppa fler och i så fall när?
4: Har som sagt X-class just nu och i SAS-appen står det att inte bagage ingår, stämmer verkligen det? Ingår det generellt inte bagage på bonusresor eller är det i så fall bara X?

Tack!

Inte direkt svar på din fråga men det finns C ifrån FRA till IAH om du kan tänka dig en mellanlandning i antingen Montreal eller Toronto. Dock bara 2 platser via YUL och 1 plats via YYZ.
 
Toppen