Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Det verkar som om LH är sparsamma nu för tiden med first awards även till oss som är Miles and More medlemmar. Jag hittar first 4 veckor fram i tiden på spridda avgångar till alla first destinationer men inte längre fram i tiden. Förr kunde man se first upp till ett år framöver.
Kan ju bero på inställda avgångar och osäker framtid.
 

Senator

Moderator
Men det är ändå svenska kundtjänsten som gäller...?
Men det är ändå svenska kundtjänsten som gäller...?
Bara om du skall använda en 2-for-1 voucher. Annars kan du ringa SAS i USA.

Jag håller annars med @nissefalk att gamle gode Skype är bra att ha när man är ute och reser för denna typ av ärenden. Jag fick ringa både Swiss och Lufthansa senast och det hade blivit rätt dyrt annars.

Utmaningen i ditt fall är inte Skype men tidsskillnaden på nio timmar om det är en 2-for-1.
 

Sniken

Medlem
Skjermbilde 2022-01-26 kl. 11.52.46.png

Vellykket booking av LH F med Eurobonus. Rapport fra insideflyer.no
 

toer00

Medlem
Bara om du skall använda en 2-for-1 voucher. Annars kan du ringa SAS i USA.

Jag håller annars med @nissefalk att gamle gode Skype är bra att ha när man är ute och reser för denna typ av ärenden. Jag fick ringa både Swiss och Lufthansa senast och det hade blivit rätt dyrt annars.

Utmaningen i ditt fall är inte Skype men tidsskillnaden på nio timmar om det är en 2-for-1.

Det är Inte 2-for-1…helt vanliga poäng intjänade på SAS Eurobonus MC.
 

Axxo

Medlem
Dom har 5 st first från Mexico till FRA den 1 feb. (Awardfares visar 8)

Agenten sa först att dom inte bokade klass "O" men jag bad henne kolla ändå och då hitta hon... Fanns inget till Mexico just nu.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Flyger lufthansa first från München till Mexico city överhuvudtaget? Om ja, även på fredagar?

Just nu är det bara destinationer som flygs med B747-8i som har First. Inga sådana är stationerade i MUC.

Ett antal A340-600or är på väg tillbaka i flottan, en del kommer stationeras i MUC. När exakt vet jag inte men det blir inte på fredag
 
Toppen