Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Jo det är gratis men visar som sagt inte alla tillgängliga awards, skulle iställer använda båda verktygen. Att signa upp en månad gold/diamond på awardfares känns som en rätt liten kostnad i sammanhanget.

Bokade min first med avresa idag i söndags, ganska exakt 3 dygn innan. Försökte igår morse lägga till LLA-ARN men fick stenhårt nej av alla 4 agenter som hänvisade till att ombokning med mindre än 72h till avresa ej var tillåtet. Beror nog, som mycket annat, på vilken agent man hamnar hos.

Agenten jeg pratet med mandag morgen sjekket med backoffice og fikk bekreftet at ombooking frem til T-24h var tillatt. Kan de ha strammet inn de siste dagene?

Många tack för era tips! Ska försöka klura ut hur jag ska göra. Har bara flugit business innan så det blir för mig nya verktyg.
Vill man inte göra det svårare än vad det egentligen är så är det ju bara att sitta och uppdatera seats.aero från drygt 4 dygn innan tänkt avresa. Fanns rätt gott om tillgänglighet till flertalet destinationer i bla USA nu när jag bokade så är man flexibel med destination bör det inte vara alltför svårt. Stöter du på problem kan säkert folk här hjälpa till.

Fattar att detta har tagits upp flera gånger och jag har sökt, men för att vara säker på att få färska uppgifter:

Är det helt kört att ringa in på helgen som statuslös?
Vid nybokning med ett ben i F med Amex-voucher.... vilket nummer ringer man?

Ber om ursäkt för eventuellt upprepande.

Fattar att detta har tagits upp flera gånger och jag har sökt, men för att vara säker på att få färska uppgifter:

En annan grej:
Det verkar ju inte finnas en enda bonusresa till/från CPH-MUC/FRA närmaste dagarna. Inte ens i Eco.
På SAS hemsida står det att det är problem med sökningar inom 4 dagar.
Kan det då finnas tillgänglighet som bara inte syns för oss simpla resenärer?
Kan tänka mig att åka vart som helst nu innan övergången, bara för att få till en sista First, men det är ju svårt om man måste ta bilen till FRA...

Flera har rapporterat att det går att ringa och boka F på helgen, tror inte status påverkar så mycket. Var beredd på en väldig massa HUACA bara.

Ringde +46 87974040 (som jag fick från SAS-chatten)

Hon nämnde 72-timmar och vägrade boka det jag ville.
Hon kunde dock boka om befintlig bokning.

Försöker nu göra en bokning att boka om men SAS har "problem" med bokningar inom 4 dagar.

Lär ju inte vara en slump.

Antar att det blir till att göra några HUACA.

En annan grej:
Det verkar ju inte finnas en enda bonusresa till/från CPH-MUC/FRA närmaste dagarna. Inte ens i Eco.
På SAS hemsida står det att det är problem med sökningar inom 4 dagar.
Kan det då finnas tillgänglighet som bara inte syns för oss simpla resenärer?
Kan tänka mig att åka vart som helst nu innan övergången, bara för att få till en sista First, men det är ju svårt om man måste ta bilen till FRA...
Det går inte använda SAS *A för att söka/kolla awardresor inom 4 dagar. Det finns dock gott om awards, använd andra verktyg för att söka.

Toppen