Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Jag hade en gammal teori om att det var bokningsbart på SAS först kl 12 varje dag. Satt ofta och kolla på ANAs webb förr (innan Awardfares och allt bra om finns nu) och då dök det upp platser på morgonen men ringde man innan 12 såg SAS Tallinn inte dem. Har säkert ändrats.
Stämmer inte, jag bokade min senaste LH F award innan 12 nu i helgen som var.
Har aldrig behövt vänta till lunch för att kunna boka LH F, alltid kunnat boka när de släpps om man ringt in vid 9.

Bokade min first med avresa idag i söndags, ganska exakt 3 dygn innan. Försökte igår morse lägga till LLA-ARN men fick stenhårt nej av alla 4 agenter som hänvisade till att ombokning med mindre än 72h till avresa ej var tillåtet. Beror nog, som mycket annat, på vilken agent man hamnar hos.

Till er som inte åkt First men som funderar på att boka innan övergången till SkyTeam så kommer här bara en liten uppmaning - gör det! Som sagt första gången för mig igår och det var något helt annat än business även om LH inte har bästa förstaklassprodukten i världen.

Last edited:
Till er som inte åkt First men som funderar på att boka innan övergången till SkyTeam så kommer här bara en liten uppmaning - gör det! Som sagt första gången för mig igår och det var något helt annat än business även om LH inte har bästa förstaklassprodukten i världen.
Ska försöka, men saknar verktyg, så jag ska be ngn härinne i PM att hjälpa mig. Har rätt så gott om tid/lediga helger/jobba hemma fram till sista augusti. Vore dock riktigt kul att göra det ihop med ngn. Ska kolla.

Signa upp för awardfares i 1mån, är ju väldigt enkelt att använda för att hitta first-awards om det är det du menar med verktyg.

Ska försöka, men saknar verktyg, så jag ska be ngn härinne i PM att hjälpa mig. Har rätt så gott om tid/lediga helger/jobba hemma fram till sista augusti. Vore dock riktigt kul att göra det ihop med ngn. Ska kolla.
Som @eddo säger, seats.aero läser allt, alternativt söker du på AC hemsida. De destinationer som oftast öppnar upp i USA är BOS/NYC/IAD. Öppnas några enstaka till Asien också samt en hel del EZE och Indien.

Ettan tips är att använda expertflyer och titta tillgänglighet pä ens flighter. Tex den flight jag flög till NY var bokad i First, men 4 dagar innan bokades det på och i var minst 6 pers på poäng och 2 som jag tror uppgraderade då deras platser var tomma 24h innan.

Den funktionen finns även på awardfares, man kan kolla seatmap 100gnger/månad. Lite enklare att använda än expertflyer imo, ingår ju ändå inte speciellt många sökningar/dag på expertflyer innan det kostar.

Tyckte även seats.aero inte visade i närheten av allt när jag använde det. På awardfares, klicka i Eurobonus+United när du ska söka. Även om det står att det inte finns platser för EB men finns för United så kan agenterna ibland se dessa platser. Går att dubbelkolla på AC också när man väl hittat.

Ex. så syns nästan aldrig awards till PVG om du inte kryssat i United. Samma för ANA F-flighter.

Den funktionen finns även på awardfares, man kan kolla seatmap 100gnger/månad. Lite enklare att använda än expertflyer imo, ingår ju ändå inte speciellt många sökningar/dag på expertflyer innan det kostar.

Tyckte även seats.aero inte visade i närheten av allt när jag använde det. På awardfares, klicka i Eurobonus+United när du ska söka. Även om det står att det inte finns platser för EB men finns för United så kan agenterna ibland se dessa platser. Går att dubbelkolla på AC också när man väl hittat.

Ex. så syns nästan aldrig awards till PVG om du inte kryssat i United. Samma för ANA F-flighter.
Fast seats.aero är gratis för att kolla LH first. Är ju inte jättesvårt att kolla om platserna finns kvar. Man kan även kolla ANA first enkelt.

Letar man en specifik sträcka kollar man enklast hos united.

Toppen