Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Ja, så är det säkert. SAS och LH har nog inte jättebra "diplomatiska förbindelser" just nu så att säga...

Kan ju redan nu tänka mig kaoset som blir fredag 30 augusti när alla vill utnyttja sista chansen att boka *A-awards. Då vill man kanske kunna neka just First-awards med avgång kommande dagar.

Nyfiken. Hur löste det sig?
Gjorde Star Alliance bokning med avresa random datum i augusti, ringde sen in med bokn.nr, inga problem att ändra med den agenten jag kom till för avresa imorgon.
Jag tror ändå det är lite beroende på vilken agent man kommer till, men budskapet var glasklart från dom två första (svensktalande) att avresa måste vara 72 h timmar tidigare.

Gjorde Star Alliance bokning med avresa random datum i augusti, ringde sen in med bokn.nr, inga problem att ändra med den agenten jag kom till för avresa imorgon.
Jag tror ändå det är lite beroende på vilken agent man kommer till, men budskapet var glasklart från dom två första (svensktalande) att avresa måste vara 72 h timmar tidigare.
Då LH släpper First 96h innan så har man i så fall ett dygn på sig att boka. Kan självklart släppas upp mer närmre avgång också.

Vid vilket klockslag släpps nya F award? Är det helt slumpmässigt, eller en viss tid på dygnet?
Jag hade en gammal teori om att det var bokningsbart på SAS först kl 12 varje dag. Satt ofta och kolla på ANAs webb förr (innan Awardfares och allt bra som finns nu) och då dök det upp platser på morgonen men ringde man innan 12 såg SAS Tallinn inte dem. Har säkert ändrats.

Last edited:
Toppen