Senaste nytt

Tillgång till partnerlounges från och med 1 September

Har tyvärr märkt allt för många gånger att man som Skyteam Elite Plus medlem resandes med SAS inte kommer in på många lounger. Hände nu senast i Venedig och för någon månad sedan i Prag i den terminalen jag var vid. Det är ju väldigt dåligt att SAS måste skriva speciella avtal med många lounger. Så var det inte på Star Alliance tiden.

Har tyvärr märkt allt för många gånger att man som Skyteam Elite Plus medlem resandes med SAS inte kommer in på många lounger. Hände nu senast i Venedig och för någon månad sedan i Prag i den terminalen jag var vid. Det är ju väldigt dåligt att SAS måste skriva speciella avtal med många lounger. Så var det inte på Star Alliance tiden.
Det är inte skyteam lounger utan 3e part lounger där alla flygbolag, oavsett allians, måste teckna egna avtal. Det var exakt så i Star Alliance, och SAS tog bort alla 3e part lounger för 8-9 år sedan.

Varken Venedig eller Prag har skyteam lounger. Men vissa skyteam bolag köper access till 3e part loungerna som finns.

Läs resten av denna tråd för mer info om vad som förändras från 1 oktober.

Ursäkta? Det är ju ändå bättre loungetillgång nu än vad det var under Star Alliance tiden.

Det låter som du inte flugit sen 2016 med tanke på att du försökt komma in i lounger i Venedig och Prag när du reser med SAS.

Toppen